tisdag 26 januari 2010

det finns en drabbad till!

http://www.svininfluensan.com/content/vaccinet-stoppas-i-kanada#comment-1691

I tråden kan man läsa om en nioårig pojke med liknande symtom som mina.
Jag HOPPAS att få kontakt med pojkens föräldrar.

10 kommentarer:

  1. gå in på "sköldpaddor"

    läs om Hypo 2


    Jag tog inte vaccinet just pga att har man redan en snöboll i rullning var risken så stor att öka fart å strl om man tog vaccinet, skit åxå!! det måste ju vara ännu fler än du som drabbats mer långvarigt?!

    SvaraRadera
  2. Hej! Läste just din kommentar på min blogg (blogg.vk.se/nenny), googlade du om biverkningar och min blogg kom upp? :) -nyfiken-

    Idag mår jag så bra som jag brukar göra vanligtvis, de enda biverkningar jag fick var smärta vid stickstället, ont i armen och feber i två dagar efter spruta 1, var helt orkeslös. Tog även spruta 2, fick även då feber i ungefär 1 dag och lite öm på armen.

    Mina sjukdommar som jag har sedan tidigare har inte blivit påverkade av vaccinationen emot svininfluensan, inte vad jag märkt iallafall.

    De andra sprutorna som jag tar är emot min astma, Xolair, de är anti-igE, de blockerar kroppen att reagera med en allergisk reaktion mot sånt man är allergisk emot, fungerar super bra, läs på fass, borde stå om dem där, fast det är relativt ny medicin.

    Jag vet tyvärr ingen som fått några långvariga besvär efter influensavaccinationen, de jag vet av är sånna som fick tillfälliga biverkningar som feber, ont i armen, lite allergiska utslag men allt gav med sig efter ett par dagar.

    Har läst din blogg nu, lider verkligen med dig! Att en liten spruta som alla uppmanats ta kan ställa till det så enormt! Jag hoppas innerligt att någon läkare kommer fram till hur de ska kunan behandla dig så du blir helt återställd sedan utan att måsta äta massa mediciner.

    Sköt om dig! /Jennely
    (gick inte att skriva in ett eget namn så använder därför mitt google konto som inte används för tillfället)

    SvaraRadera
  3. Maria Skiddi, verkligen intressant att läsa om sköldpaddor. Förstår att du kopplar att jag skulle kunna vara en sådan...håller med. Det som inte stämmer är att jag är en sådan som går ner i vikt ganska lätt! Fast det kanske ändå skulle kunna passa in i symtombilden.

    Nenny, så var det! Men å andra sidan söker jag brett kring biverkningarna. Vill ju hitta de andra som fått långvariga utslag...
    Tänk om Xolair är något för mig under pollensäsongen. Verkar ju fantasiskt bra. Ska höra med min läkare.

    Tusen Tack, för era svar.

    SvaraRadera
  4. Xolair är inget du tar endast emot pollenallergi, jag ska tex ta dessa sprutor under 2 år, de är alltså inte emot någon specifik allergi utan hjälper som emot alla om man säger så.

    Du får söka vidare efter folk som fått långvariga biverkningar för tyvärr är jag ju ingen sådan.

    Krya på dej!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Jag fick börja med Xolair efter att jag i många många år testat alla olika astmamediciner och aldrig blivit riktigt bra, har en svår behandlad astma. Sedan har jag dessutom binjureinufficiens, binjurarna fungerar inte så äter kortisontabletter varje dag och de tillsammans med mkt astmamedicin som innehåller kortison är ingen bra kombination, därför fick jag börja prova dessa sprutor för att få till astman och komma ner i kortisonpreparat så att säga.

    Men det är som du säger, endast speciellt utvalda som får börja med sprutorna, man ska typ ha testat massa andra mediciner i flera år först och de ska inte ha gett nå större resultat. Det är ju emot astma man får det, så man dämpar sina allergiska reaktioner som försämrar astman.

    Hoppas läkarn ger dig nå kloka råd iallafall så du får börja må bättre!

    SvaraRadera
  7. Hej igen!
    Xolair är intressant men inget för mig, förstår det nu. Möjligen finns andra mediciner att dämpa min reaktion. Tydligen lutar det åt att jag fått en typ av "kontaktallergi" på insidan. Reaktionen är enligt läkaren troligtvis ej IgE-medierad utan cellmedierad! Kontaktallergi på insidan av kroppen.... och kvicksilvret är väl där för att stanna, eller? KAN man få ut det på något sätt??? Det är min STÖRSTA fråga just nu....

    SvaraRadera
  8. Hej Marie!
    Jag har nu läst på din blogg vid flera tillfällen. Jag lider verkligen med dig.Du är absolut inte ensam!! Jag tog sprutan i början på december och har fått så många biverkningar att jag knappt vet var jag ska börja. Från att vara en (vad jag vet)fullt frisk 35-årig trebarnsmamma, jobbat nästan heltid har min tillvaro nu drastiskt ändrats. Jag fick redan dagen efter KRAFTIG yrsel, illamående, sjukdomskänsla, trötthet, tröghet i huvudet (känns som huvudet lindats in i bommul)långsam i tanke och senare även i rörelser och en otroligt påtaglig svaghetskänsla i benen/knäna, svimfärdig vid minsta fysiska ansträngning.Svårt att sova, omotiverad hjärtklappning.

    Efter ett tag upptäckte jag att min finmotorik i händerna blivit påtagligt sämmre, jag tappar saker, även känslan i tungan är konstig och jag får svårt att äta ibland, smaken är avtrubbad( under en period helt borta) Känslen i huden är också avtrubbad.Kuddkänsla under båda fötter. Det som varit mest påtagligt är att mina ben kännts helt kraftlösa som att de inte SKA kunna bära mig- fast de gör det! Otroligt otäck känsla!!! Svårt att hantera "stressiga" situationer. Ljudkänslig! Jag kan inte röra mig i normal takt utan gör allt långsamt.

    I två veckor efter sprutan kunde jag jobba, även om jag mådde oerhört dåligt, men sedan gick det inte längre.

    Jag fick en helt vanlig förkylning i början av januari vilket påverkade mig något enormt och alla symptom förvärrades för att senare gå tillbaka något.

    Jag har en helt underbar husläkare som verkligen stöttar mig och gjort en grundlig utredning men tyvärr utan att hitta orsaken till mina besvär. Ryggmärgsprov, magnetröntgen av hjärnan, CT av hjärnan och alla möjliga blodprov.

    Jag kan inte nog understryka hur svårt det varit att inom vården få gehör för min teori om att det faktiskt är vaccinationen som utlöst allt detta. med undantag för min husläkare. Hon har gjort en anmälan till läkemedelsverket. Det är skrämmande,

    Försöker nu jobba 25% nu men har fått så ont i mina armar och ben att jag är tveksam till att det går. Känns så tragiskt att inte allt kan bli som vanligt igen. Jag vet att det måste vara många i samma situation. Hur yttrar detta som jag drabbats av på ett barn? Jag kan knappt som vuxen förklara dessa konstiga och diffusa symptom

    Många av mina besvär är vad jag förstår vanliga vid MS och Vissa läkare ser just MS som en neurologisk/allergisk reaktion på kvicksilver.....Dosen skulle ju vara ofarlig!?

    Jag funderar på att gå till pressen för att se om många kanske skulle känna igen sig men inte kopplat ihop sina symptom med sprutan! Varför skrivs det ingenting i tidningarna????

    Imorgon ska jag till en homeopat för allra första gången. Jag hoppas verkligen att det kan finnas något som kan hjälpa till med läkningsprocessen!

    Det har inte gått en dag som jag kännt mig "normal" sedan jag fick sprutan! Hur ska vi få läkemedelsverket, sjukvården, socialstyrelsen m.fl att vakna? Att Lyssna på oss som drabbats?

    SvaraRadera
  9. Hej Anneli!
    Har lagt ut en mejladress, lindamarie74@live.se

    Skulle bli glad om du ville skriva ett par rader där - så vi kunde fortsätta hålla en kontakt lite mer privat. Skulle betyda mycket för mig.

    Hur gick det hos homeopaten? Har tänkt jättemycket på dig.

    /marie

    SvaraRadera
  10. Hej Marie!

    Jag har varit allergisk och astmatisk i hela mitt liv. Till den grad att jag nu är sjukskriven på heltid i minst två år framöver. För två år sedan tyckte mina läkare att jag skulle prova Xolair för att upprätthålla den dåvarande topp jag hade för första gången på mycket länge.

    Jag lyckades pricka in alla biverkningar i boken. Magproblem, ständig huvudvärk, värk i kroppen till den grad att jag behövde ta citodon OCH Naproxen dagligen. Tillslut sov jag 18 timmar om dagen och ägnade resterande tid åt massa symptomsänkande mediciner och massager.

    Tillslut avbröt läkarna behandlingen (december förra året) och jag har precis börjat bli av med värken och biverkningarna och sover nu "bara" ca 13 timmar per dag. Så om du redan fått biverkningar råder jag dig till att vara försiktig med att börja med denna medicin.

    Det är många som dragit nytta av den, men det vore ju fantastiskt jobbigt att få ännu fler problem än du redan har.

    minigan.blogg.se

    SvaraRadera