tisdag 9 februari 2010

FLER ÄN JAG!


Ankis biverkningsberättelse

Hej jag är en kvinna på 43 år, 159 lång, 53kg, frisk för övrigt. Jag blev vaccinerad den 3/12-09 och fick en akut anafylaktisk chock inom 10 min, men hade turen att vara på rätt ställe och fick betapred & tavegyl omgående. Fortfarande illamående 40 min senare så får jag en kraftig smärta nedan revbenen och otrolig smärta i hjärtat. Det kändes som om det skulle slitas sönder och det höga blodtrycket som kom i samband med sprutan ville inte ge med sig 190/150.

Det blev ambulans till akuten. Fick nitromex som gjorde att hjärtat ej galopperade och gjorde ont, blev inlagd över natten och uppkopplad för hjärtövervakning.

Hem åter den 4/12 därför att hjärtat var ok och att jag svarat på sprutan, och blev rekommenderad att ta
det lugnt. Helgen hemma var tuff, orkade inte vara uppe långa stunder utan att bli blek om
nosen, helt utslagen. (fast jag inte varit aktiv)

Natten till den 6/12 vaknade jag av OTROLIG smärta i vä höft samt pirr och känselbortfall i vänster ansiktshalva. När jag senare skulle gå på toa så kändes vänster ben helt borta. Kroppen levde rövare med mig och mina armar och ben var sin helt ur kontroll. Flaxade omkring och kände mig urlöjlig. Det försvann efter en stund men började om igen den 7/12 på morgonen. Märkliga ryckningar i vänster arm och fingrar,
känselbortfall, blev akut dålig med högt tryck och puls samt röda utslag på bröst
och rygg.

Åter igen ambulans och sjukhus, och blev uppkopplad för hjärtövervakning. Fick hög dos Kortisonbehandling och cetrizin allergitablett som min kropp svarade bra på. Är idag fortfarande hemma med kortisonbehandling som jag nu börjat trappa ned på och med sträng diet. Inget som höjer histaminet i kroppen!

Är helt sllut i kroppen och får lätt hjärtrusning, men orkar nu att vara uppe längre stunder. Kommer att utredas vidare varför jag fick en sådan kraftig reaktion..


Ett är säkert. Jag kommer aldrig mer att vaccinera mig!

Mvh histamin tjejen Anki

http://www.vaccinationsfaran.se/


4 kommentarer:

  1. Jag skulle så gärna vilja få kontakt med Anki.
    Någon som kan hjälpa mig?

    SvaraRadera
  2. jag har mailat Anki, hoppas på svar...

    SvaraRadera
  3. Men fy så läskigt! Tur man inte vaccinerade sig säger jag. Läste ju om en tjej i USA som blev totalt förstörd av vaccinet i hösts. Slog ju ut hela nervsystemet på henne. Kunde inte prata, gå, ingenting och kroppen fick spasmer.

    Kolla denna länk!!! http://www.youtube.com/watch?v=zM6CxezJj3Q

    Efter detta fick man ju ingen vidare lust att ta denna spruta.

    SvaraRadera
  4. Hej Marie!

    Jag var ute på min blogg för första gången på nästan ett år och såg då att du lagt upp en ny sida.

    Fy vad jobbigt du har det - att det var så illa visste jag inte! Många tankar går till dig, Marie! Hoppas att du tillfrisknar mycket snart. Du har stöttat mig i min blogg - nu är det min tur! Jag skall fortsätta följa dig.

    STOR OCH VARM KRAM till dig från mig!

    SvaraRadera