måndag 15 mars 2010

Elisabeth, ännu en drabbad

From: adress borttagen, vill ni ha kontakt med Elisabeth får ni gå igenom mig/marie
To: lindamarie74@live.se
Subject: Biverkan av PANDEMRIX!!
Date: Fri, 5 Mar 2010 16:29:01 +0100

Hej!
Jag vaccinerade mej den 1 dec. Hade som alla andra ont i armen någon dag efteråt men detta klingade seda av. Men sedan efter ca TRE veckor fick jag jätte ont inne i armen (antingen i muskler nerver el skelett, svårt att veta). Detta spred sig sedan vidare efter någon vecka till andra armen samt så småning om ner i benen. Har alltså ont i både armar och ben.
Är en molande värk med enstaka hugg då och då. Har varit sjukskriven sen dess och har tagit alla möjliga tester som går att ta, allt från reumatiska prover till lumbalpunktion, inget har visat på ngt konstigt. Läser sedan själv på nätet om biverkningarna från vaccinet, står att man kan få en dunkande smärta utmed en eller flera nervbanor. När man hör sig för både till läkare och vaccintillverkarna vet dem inget mer än att det bara kan bli så. Inget vet hur länge det skall hålla på och vad det egentligen är som händer.
Jag har varit både arg ledsen och förtvivlad! Allt tyder på att det är vaccinet som gjort detta med mig, en helt frisk person sen innan. Även min läkare är inne på att detta kan vara av vaccinet. Men lik förbannat kan ingen ge svar på VAD det är som har hänt och hur länge jag ska ha det så här! Kan tillägga att inga värktabletter el mediciner har hjälpt som jag har provat. Kan förstå att dem inte biter på denna form av smärta som är så diffus och konstig, flytar sig runt i kroppen hela tiden, ena stunden kan det värka jättemkt i handen, sen är det benens tur och vice versa.
Det är ingen smärta som gör så ont att man skriker hela tiden men det är en enerverande och jobbig smärta som hela tiden gör mig påmind om att min kropp inte mår bra!! Förstör vardagslivet TOTALT!! Är det ngn som varit med om samma sak??

PS..du får gärna lägga upp detta i din blogg!

Mvh Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Det finns många fler. Men de får samma svar från läkarna, dvs att det inte beror på sprutan.

    SvaraRadera
  2. Mr. Zaine
    Uppmana alla drabbade att anmäla till Läkemedelsförsäkringen. Där kan man begära ersättning om man blivit skadad av ett Läkemedel eller vaccin. Försäkringsbolaget är skyldig att utreda genom att läsa journaler och prata med läkare. Min läkare är redan kontaktad.
    LÄKEMEDLSVERKET verkar inte vilja ta tag i något!!! De jobbar ju som de skriver till mig endast på gruppnivå och verkar ej gå djupare i fallen än att läsa??? de biverkningsrapporter som kommit in och lägga dem i en hög. Hoppas verkligen inte de mals! Jag har iaf sparat mina både i datorn och i annat arkiv. JAG FINNS och det gör ALLA andra drabbade oxå.
    Jag får nu nästan dagligen mail från personer som drabbats av smärtproblematik av vaccinet. Det verkar vara mycket vanligare än de utslag och allergiska besvär som jag fick. Alla med biverkningar är välkomna att skriva till mig. Här på bloggen "samlar vi oss". Blir en grupp som syns, som inte kan smusslas bort i statistiken från Läkemedelsverket sida. VI FINNS.

    SvaraRadera
  3. Just hittat hit, just skickat ett mejl till Marie...
    Har inte innan sammanfört mina symtom med sprutan då jag sedan innan hade kroppsliga problem men senaste 1,5 åren har allt tripplats och idag går jag på tunga värkmediciner! Känner igen mig även i detta inlägg, smärta (hanterbar om det bara vore ibland men som är där jämt) som vandrar, min sjukgymnast sa att jag inte skulle fundera så mycket på varför utan acceptera den bara, hon tror att jag spär på det psykiskt helt enkelt...
    Nu läser jag vidare framåt i tiden...
    Maria
    ps vid förhansdgranskningen säger kl att den är 13, min kl är 21 ;)ds

    SvaraRadera
  4. Ojdå, hur ändrar jag DEN klockan då?
    Klockan på min dator är rätt inställd.

    SvaraRadera