söndag 21 mars 2010

Man måste alltså kontrollera att läkarna rapporterar in biverkningar. Tänk vilket mörkertal det finns....

From: sannegarden@hotmail.com
To: lindamarie74@live.se
Subject: Hej!
Date: Sat, 20 Mar 2010 22:56:24 +0100

Hej Linda-Marie!

Vill ge dig en stor eloge och guldstjärna för din blogg!
Det blir en sammlingsplats för oss alla!
Om du får mail beträffande mina problem får du gärna vidarebefodra dem till mig.
Jag har redan kontakt med Anneli och Mette.

Beträffande läkemedelsveket tycker jag att det liknar ett dagis!
Vad är det för jäkla land vi lever i?
Ringde upp dem i fredags och ville kolla upp så att läkarna som har anmälningplikt vid misstänkta biverkningar verkligen hade anmält mina problem. Men icke! Inget fanns rapporterat på mitt personnr trotts att jag både varit i kontakt med min företagshälsovård, läkare samt VC beträffande detta.
Jag fick anmäla det själv istället. Men på läkemedelsverket säger dem att anmälningar gjorda av privatperson läggs i ett helt klart lägre prioriteringsfack än dem som läkare anmäler! Har kontaktat mitt sjukhus ang detta två ggr och bett att dem återkopplar men inget händer!

Ja vad säger man...jag är bara helt förvirrad och chockad över allt detta.

Stor kram

Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Hej, har du fått reda på någon som har fått biverkningar som har uppstått första gången lång tid (månader) efter injektionen?
    Jag har försökt hitta information men det är omöjligt.
    Har du eventuellt länkar till någon sida där detta diskuteras just nu?
    Jag misstänker nämligen att skvalenet har utlöst en så kallad "cytokinetisk storm" där immunförsvaret angriper den egna kroppen, det är nu dryga tre månader sedan jag tog sprutan och jag ska nu utredas för eventuellt fel på binjurarna.
    Jag är och har alltid varit extremt vältränad och frisk.
    Mvh Claire

    SvaraRadera
  2. Usch vad hemskt att få kroniska biverkningar och ingen som tar en på allvar. Det jag funderar över just nu är om det kommer bli bieffekter på barnen som låg i mammornas magar framöver. Kommer det visa sig att t.ex autism öka bland de gravida som tog sprutan? det är allt för tidigt att säga och jag hoppas jag har fel. Någon som vet något mer om detta? Själv tog jag inte sprutan och valde att inte vaccinera min 1½ åring heller och är nöjd med det beslutet.

    SvaraRadera