måndag 15 mars 2010

uppdatering

Har varit bortrest en vecka.
Fått mängder med frisk fjällsluft, sluppit vardagsstressen och unnat mig härliga sovmornar....

Jag kände att jag blev lite starkare under veckan. Tom gått upp i vikt!! Jag hoppas att det är lite muskler på gång, jag saknar mina gamla sega så in i bängen...

Det otroligt tunga som tryckte ner mig för två veckor sedan har lättat något.

Min ordinarie läkare ringde mig idag. Han uppmanade mig att göra hudtestet med tiomersal och sluta oroa mig. Sluta oroa sig är inte lätt!!!
Inte när jag fått VETA att det BLIR ett upptag av ämnet man testar på huden. Jag skulle ju liksom inte frivilligt ta en spruta till för att se vad som händer...

Det man inte tål vill man ju till varje pris undvika, åtminstone om man blivit så sjuk som jag.

Men visst, jag förstår att ett hudtest startar andra mekanismer än vad det gör att få ett ämne insprutat rakt in i en muskel. Jag vacklar lite. Kanske är jag fånigt försiktig? Vad kan hända? Finns det verkligen en risk att jag blir så dålig som jag var första veckorna efter vaccinationen?

Jag tänker förstås på Läkemedelsförsäkringen som vill få det bevisat om det är sprutan som gjort mig sjuk eller något annat.....och VAD skulle det kunna VARA?????

DET FINNS INGA PENGAR I VÄRLDEN SOM SKULLE FÅ MIG ATT FRIVILLIGT UTSÄTTA MIG FÖR EN INJEKTION AV PANDEMRIX IGEN.

För min egen del är det viktigt inför ev kommande vaccinationer att få veta vad det är som gjort mig sjuk. Min teori är att mitt immunförsvar just nu, är taggat för det mesta ett vaccin innehåller. Om det är kvicksilver, skvalen eller något annat så har alla de där ämnena funnits i kroppen och mitt immunförsvar har krigat mot alltsammans samtidigt.

Så om jag gör ett hudtest och blir sämre igen av det plus att jag är mycket pollenallergisk - hurdan VÅR får jag då? En värre vår en den vanliga helvetesvåren. Förra så käkade jag kortison i omgångar utöver den vanliga medicinen och inte blev det så mycket bättre för det.

Jag vill bara få må så bra som möjligt - Så imorgon ska jag kolla vidare vad jag har för homeopater i min närhet. Hittar jag ingen så söker jag mig uppåt landet.

Om två veckor har jag en tid hos hudläkare för att få en bedömning av mina mystiska utslag som fått diagnosen "kronisk urtikaria" men som varken ser ut eller beter sig som sådana (enligt både mig själv och allergologen) ... ska bli intressant!

Detta kan ju vara på tiden efter ha varit sjuk i 5 MÅNADER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar