tisdag 2 mars 2010

uppgiven

Jag är så TRÖTT.

Mitt huvud är trögt och mina ben är tunga och jag orkar snart inte prata längre för tungan är trött.

All denna medicin varje dag gör mig trött.
Jag blir oxå trött av att jag är SJUK!

Det är ju DÄRFÖR jag tar all medicinen - för att jag ÄR sjuk.

När man är sjuk brukar man vara TRÖTT.

Jag är både sjuktrött och medicintrött.

Ändå ska man orka jobba, vara mamma, laga mat, fixa det ena och det andra...

Igår var hjärnan så glömsk att jag missade min kl 11.30-tavegyl. Vad hände?
Jo, kl 17.00 var jag helt rödflammig, jag blev yr, fick hjärtklappning och det kändes som huvudet sögs bakåt och att jag inte kunde tänka klart mina tankar.... då kollade jag dosetten och såg tabletten....

Har idag ringt allergologen och antagligen blivit uppfattad som psykiskt instabil! Vilket jag är på väg att bli om jag inte får må bättre snart. Min allergolog är tyvärr utomlands, eller kanske det är tur, så jag får en second opinion per telefon!! Tror inte det egentligen.....när en har talat brukar de flesta följa efter, eller hur? Men en telefontid på torsdag nästa vecka är ju bättre än ingenting.

Har jag tur! (otur) får jag väl ännu ett recept på någon tröttande tablett att hämta ut.

Jag måste försöka återfå hoppet igen, känslan av hopplöshet är förödande....

Alternativet med alternativ vård kryper närmare, vet bara inte vart jag ska vända mig.

4 kommentarer:

  1. Jag lider verkligen med dig i detta du drabbats av. Känner igen din beskrivning också från min dotter som fajtas mot dessa ständiga allergismällar. Denna trötthet som suger livet ur en som hon också säger. Men framförallt det oförstånd många läkare visar gentemot människor med just allergiska problem.

    Man tycker at tallergiologen borde veta men när man berättar om dessa ständiga reaktioner är det som det tänker "psykiskt" Har sett det själv å jag blir så förbannad.

    När man får en allergireaktion är det inte bara ett ansiktet som blossar upp eller lite kli osv. HELA kroppen blir aktiv. Immunförsvaret går i botten och de ena avlöser de andra.
    Kan tänka mig både du och min dotter har liknande. hon har blivit "förgiftad" av att bo i mögel, andats in det mm under långt tid och du efter din spruta.

    Ett tips att ge dig är Doktor Wilhelm Julke i Järna. Han har egen praktik där ansluten till Försäkringskassan. Han är både läkare och homeopat. Kommer från vidarkliniken i järna.

    min dotter va rilla sjuk när hon var mellan 4-6 år. Hade elakartade bakterier i kroppen resistenta mot antibiotika plus att hon själv är antibiotika allergisk. Vården kunde inget göra mer än att medicinera med sulfa för att hålla bakterierna i shack och hon tog mer och mer stryk. Jag hyrde en bil, bokade hos Julke och på 14 dagar var 2 års helvete löst. Hon var kärnfrisk, inte ett spår av nån bakterie i kroppen.

    Ring och prata med honom du kan googla på namnet så kommer hans praktik upp. Ja jag kan säga det är värt det, vad har du att förlora. Han tar heller inga ocker priser och det går under frikort om du har det.

    vi är i faggorna att åka ner dit också så fort snön försvunnit lite för min dotters svåra allergireaktioner.

    Du får gärna maila mig om du vill veta mer.

    catarinahenrietta@live.se

    SvaraRadera
  2. Hej jag har inte läst hela bloggen så jag kanske pratar i nattmössan men...
    Min erfarenhet är att det finns ett universalmedel mot alla sjukdomar: konditionsträning. Försök gripa varje tillfälle att konditionsträna. Ju mer svett ju bättre. Börja med en minut i värsta fall och öka där ifrån. Den som joggar milen kan inte vara sjuk samtidigt är min observation.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Homeopati fungerar mot många hälsoproblem även mot vaccinationsskador. Du har nu fullständigt hamnat i obalans pga gifterna i vaccinet, som går att rätta till. Det finns säkert fler alternativa metoder som kan fungera men jag kan gå i god för att homeopatin kan hjälpa dig. Se bara till att anlita en Klassisk homeopat. En klassisk homeopat arbetar efter Hahnemans principer och ger bara ett homeopatiskt meddel åt gången inte in mixture.

    Vänjligen kolla filmen om en liten pojke som blev autisktisk efter vaccination, men som nu är på bättringsvägen. Filmen visar att homeopati hjälper vid vaccinationsskador. Ålder och symtom har ingen betydelse eftersom homeopatin arbetar efter individens individuella symtom.
    http://vodpod.com/watch/2991450-from-within-without-a-film-about-homeopathy

    SvaraRadera
  4. Det man ALLTID kan göra är att öka livskraften. Om du känner någon som kan ge dig healing genom handpåläggning, ex.vis REIKI, rekommenderar jag dig att ge det en chans!

    SvaraRadera