torsdag 15 april 2010

Man 37 år, bl a allergisk reaktion efter vaccinationen.

Subject: vaccin biverkning
Date: Wed, 14 Apr 2010 20:00:52 +0200

Hej.
Jag har fortfarande biverkningar.
Tog sprutan 16/11-09
Akut med andnöd, ambulans 23/11-9
Inget fel, åk hem.
Sedan började huvudvärken, yrseln, tröttheten mm att ta över mer och mer.
Värk i hela kroppen.
Kunde sova mer eller mindre hela dygnet.
Huvudvärken så fruktansvärd att jag svimmat av pga smärta,
och inte vågat somna på kvällen.
Känslan var att jag aldrig skulle vakna igen.
Akuten 2gg i första veckan i januari.
Bla röntga huvudet, och en massa provtagning.
Ekg m.m, m.m
-Vi har dock gjort en biverknings-anmälan till läkemedelsverket.
-Inget fel på dig, åk hem.
Fick dock morfin, pacomal, m.m på recept??
Fick ställa in flygresan i mitten av januari.
Har varit på flertal läkabesök på vårdcentralen utan resultat.
Fick utskrivet LYCKOPILLER!!!!!
-Du är egen-företagare och snart 40, så du är säkert stressad med tanke på konjekturen.
-Va, senaste bokslutet det bästa under mina 7år som egenföretagare, har fullt med jobb.
Tog kontakt med en osteopat, som kunde "garantera" att jag fått en vaccinations-förgiftning.
Han menar att jag bla har fått för dålig syreomsättning i blodet, varav denna trötthet och hårda huvudvärken.
Jag kontaktade en företagsläkare via mitt försäkrings-skydd, och fick remiss till Carlanderska sjukhuset i Göteborg.
På det mötet förklarade man att eftersom att jag har förhöjd äggvita i urinen, och vissa allergiska syndrom, som tex mot katt,
så skulle jag aldrig tagit någon spruta.
Jag har således fått en allergisk chock, och samtidigt en släng av svininfluensan, i samband med vaccinationen.
Detta skulle mycket väl kunnat kosta dig livet!
Jag förklarade då, att jag frågat sjuksyster vid vaccination om ägg.
-Kan du äta pannkakor utan reaktion är du inte allergisk.
Visst, jag äter både pannkakor och ägg, både stekt och kokt.
Man har nu tagit en massa allergi-prover, mot bla katt, mögel, pollen m.m.
Man ska även kolla ekg vid belastning för att se vad min lungkapacitet är i dag.
Förmodligen har denna allergi-chock gjort att annan latent eller mild allergi i kroppen har eskalerat, alltså fått kroppen att krokna.
Astma har jag troligen dragit på mig!
Jag kan räkna med att ta medicinering resterande delen av mitt liv.
Man kan ju tycka att det vore lämpligt att man får lämna både blod- och urin-prov innan man får en vaccination.
Man kan ju också hoppas att landstinget tar sitt ansvar efter detta fiasko.
Jag är fortfarande orkeslös, men är på jobbet varje dag, gör det jag kan, flertal pauser under dagen, och en stund i soffan vid hemkomst.
Jag är 37 år, 171lång, väger 68kilo.
Löptränar 2ggr veckan, 6km på 32-34 minuter.
Dock inte nu, blir trött av att gå 2 våningar i trappor.
Har inte kunnat ta en droppe alkohol, starkare kryddad mat, inte ens en salami på smörgåsen.
Inte orkat leka med ungarna (5 och 9), så som spela boll m.m

/N.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar