måndag 12 april 2010

Jessica, nu börjar vi bli MÅNGA.....

Subject: biverkning av Pandemrix
Date: Sat, 10 Apr 2010 14:03:57 +0200

Hej Marie!

Jag hittade din blogg idag, tack för att du skriver så att jag kunde hitta dig!

Jag jobbar som du inom vården och blev därför vaccinerad relativt tidigt, sista oktober. 2½ dygn efter vaccination vaknade jag med kraftig värk i ena axeln (inte på den sida jag vaccinerats) vilket under veckan övergick i en jämn och konstant värk i alla större muskelgrupper i hela kroppen, precis så som det känns när man får influensa (men utan andra symptom). Den här influensaliknande muskelvärken har stannat kvar i kroppen och det har nu gått över fem månader.
Letade tidigt efter liknande biverkningsrapporter men hittade inget vilket väl kan bero på att flertalet vaccinerats någon månad senare.
När jag nu hittade din blogg är det första gången jag hör om andra i samma sits! Du skriver att det är flera som rapporterat om just värk - jag ska försöka läsa igenom hela bloggen och kommentarerna så att jag får en överblick över om det finns liknande fall som mitt.
Har du några tips på sidor att hämta information på eller personer som det är bra att knyta kontakt med?

Vänliga hälsningar Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar