lördag 10 april 2010

Siv, ytterligare en drabbad

Hej Linda Marie !

Vaccinerade mig den 9 nov-09 Sedan började eländet.Besvären började runt mina båda knän som svullnade upp och värkte, hettade samt blev svag i musklerna i benen.Kändes som ej benen bar mig.Sedan spred sig detta upp i låren samt runt båda höftkulorna som ömmade och värkte.

Efter ca 2 v vaknar av att båda armarna känns som över- armarna stassats och de 2 yttersta fingrarna på bägge händerna är bortdomnade.Besvären i armar,ben, lår och knän känns som att jag blivit bränd av nässlor,stickningar och värmekänslor fläckvis, samt dunkande värk runt de stora lederna.

Sprider sig nu upp i ansiktet.Läpparna känns stora, kinden pirrar och halva tungan känns som när tandläkarbedövning håller på att gå ur.Tungan hettar så jag sitter med öppen mun samt dricker kallt vatten för att svalka den. Håller på att bli vansinnig på eländet som aldrig slutar!

Har sökt akuten två ggr samt vårdcentralen ett antal ggr. Har röntgat knän,halsrygg, bröstrygg samt ländrygg. Allt OK ! Har genomgått datortomografi, magnetkamera på skallen för att utesluta MS, tumör , blödningar, proppar,hjärninfarkter m.m. Allt var OK ! Dom hittar inga andra orsaker till mina symtom.Har nu haft dessa besvär i 5 månader. Har själv trott på biverkningar av vaccinet hela tiden, då jag före denna spruta är fullt frisk och aldrig lidit av allergier.

Har fått medicinen Lyrica utskriven en tab. till natten + en tab.till dagen. Fick först hallucinationer av den och såg bilder som kom närmare mig och blev större och större.Efter 2 dygn började tab. verka och besvären dämpats.Tror bara att denna lägger locket på och ej botar. Väntar nu på kallelse till neurologen på KS, en väntetid på ca 4 veckor.

Vi som drabbats av svåra biverkningar av svininfluensa vaccinet borde ersättas för allt lidande samt extra kostnader vi haft för alla resor och läkarbesök.

Läkemedelsföretagen gör sig ju förmögenheter på dessa vacciner som tydligen ej testats ordentligt först.

Kommer aldrig mer att vaccinera mig!!!!!!!!

PS. Du får gärna lägga upp detta i Din blogg.

MVH

Siv

1 kommentar:

  1. Hej Siv,

    TACK för att du skrev till mig.

    Är dina biverkningar rapporterade till Läkemedelsverket? Om inte så måste de rapporteras in.
    Symtomen behöver inte vara konstaterade biverkningar utan misstänkta biverkningar. Vi är fler som rapporterat in biverkningar själva - detta rekommenderar vi numer inte!!! Privata rapporter verkar ej tas på allvar av LM-verket.
    Be din läkare snarast skiva en rapport till LM-verket om det inte redan är gjort.

    Angående ersättning så kan man anmäla sin skada av läkemedel/vaccin hos LÄKEMEDELSFÖRSÄKRINGEN.
    Går att skriva ut blankett på bolagets hemsida. Jag tror att genom att begära ersättning här så blir vi som skadad patientgrupp än mer synliga och LM-verket får se att vi FINNS från ett annat håll, inte bara genom biverkningsrapporterna!

    Dina symtom liknar de symtom som andra fått som följd av vaccinet.
    Mina symtom (hudsymtom bla) är inte lika vanliga som smärtproblematiken och de neurologiska symtomen som jag märker fler och fler fått. Nu ingår du i den gruppen, den växer.

    Vi är flera drabbade som haft kontakt med LM-verket bl a om varför våra symtom ej finns med i de offentliga biverkningsrapporteringen!
    LM-verket anser att enstaka fall med viss symtombild inte är intressant utan kan anses vara ett "sammanträffande" av olyckliga symtom av annan orsak!? LM-verket har varit tydlig mot oss att de inte jobbar på individnivå utan på gruppnivå.

    Därför är det viktigt att vi själva samlar oss i en GRUPP eftersom LM-verket har svårt att få ihop den gruppen genom de inkomna rapporterna!? Mycket märkligt, men så är det.

    Vi har startat en gruppsida på facebook som heter samma som bloggen "livet efter sprutan".
    Där försöker vi samla oss som drabbats. Skulle vara jättebra om du ville gå med. På sidan kan vi kommunicera med varandra. Hålla oss uppdaterade om det händer något nytt, dela med oss helt enkelt och stötta varandra inte minst!
    Leta upp den sidan och skicka en medlemsförfrågan så bekräftar vi snarast.

    hälsn
    marie

    SvaraRadera