onsdag 2 juni 2010

Aftonbladet

Några av medlemmarna i facebookgruppen "liveteftersprutan" har tagit ett initiativ och kontaktat Aftonbladet. Dessa personer är nu intervjuade och fotograferade inför reportage i morgondagens nummer.

Journalisten Mary på Aftonbladet har även försökt få kontakt med mig (via mejl) under dagen men ej lyckats. (Jag har jobbat.)

Nyss när jag pratade med Mary berättade hon att hon skrivit ihop ett par rader om mig utifrån vad hon läst på bloggen. Jag önskade att hon skulle göra ett tillägg om att jag mår bättre sedan ett par veckor. Det var inte säkert hon kunde klämma in det sa hon. Men för mig känns det viktigt att berätta.

Jag behöver fortfarande hög dos antihistamin (Tavegyl) för att hålla symtom under kontroll. Men bara jag tar mina tabletter regelbundet mår jag ganska ok.

Mitt namn och denna bloggen kommer alltså att nämnas i reportaget men tyvärr antagligen inte så mycket om facebookgruppen.

I vår facebookgrupp "liveteftersprutan" är vi nu 20 medlemmar med långvariga biverkningar efter svininfluensavaccinet. Endast personer drabbade av långvariga biverkningar kan bli medlemmar. Det är så vi önskar ha det i gruppen.

Förutsättning för att bli medlem är därför att skriva ett mejl till mig och berätta om vilka biverkningar man har efter svininfluensavaccinationen. Samtidigt kan man skicka en förfrågan för medlemskap till gruppen eller så skickar jag en inbjudan.

Jag misstänker starkt att vår facebookgrupp kommer växa efter morgondagens reportage!

/marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar