torsdag 3 juni 2010

inget i aftonbladet idag!

Kvällstidningarna kör givetvis på det "smaskigaste" först. Vi vaccinsjuka blev helt enkelt brädade av Prinsessan Lilian och andra.

Men jag fick oxå uppfattning av journalisten Mary att hon var sen med reportaget och stressad då jag pratade med henne i går kväll. Jag tycker det var bra, då kanske hon kan fila det hela bättre och även klämma in lite av vad jag berättade om facebookgruppen. Jag har bara berättat hur många vi är och att jag är bland de lindrigast drabbade i gruppen, för så känns det just nu. Ni med smärtor har det mycket bedrövligare än jag....

Bara jag tar mina tabletter mår jag hyffsat ok nu. Men det är gräsligt iaf, givetvis. Det har gått mer än sju månader sedan jag tog vaccinet och jag behöver fortfarande använda dosett och leva helt överdrivet hälsosamt för att klara av vardagen. Men det går, och det är skillnaden mot vissa av er andra i gruppen. Ni får ingen lindring hur ni än gör.

Ska bli mycket spännande att se vilket mottagande vi får framöver, kommer TV-nyheter haka på, eller andra medier.

Hoppas iaf Läkemedelsverket vaknar till när de läser!
Där har man fortfarande inte förstått av vi som drabbats av det här eländet är olika individer med ett liv, ett liv som i flera fall skadats allvarligt. Vi har inte fått bekräftelse från LMV (dock ett blekt undantag), vi är endast obekväma siffror i statistiken kring vaccinet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar