fredag 6 augusti 2010

brev från Niklas Berglund

Subject: Hej Marie
Date: Fri, 30 Jul 2010 19:08:55 +0200

Det var ett tag sedan vi hördes av.
Jag har pratat en del med P och E i Kungälv.

Intressant med vad det danska läkemedelsverket kommit fram till.
Man kan ju undra om vårt egna svenska kan komma fram till "samma" slutsatser.

Går det att få reda på hur det danska läkemedelsverket kommer att ställa sig till ersättningar för sina drabbade invånare, och hur dom drabbade får "vård".

Även ett bra inlägg från canada, är bara lite dålig på engelska, så man skulle fått det översatt på något sätt.

Själv mår jag bättre, men jag är inte där jag ska vara på, långa vägar...
Jag har de senaste 2 veckorna lyckats att promenera min "löparslinga" på sex kilometer utan att vila.

Dock blir jag mycket andfådd, med hör pulsökning i minsta motlut, jag får gå i lugnt tempo.
Dessa sex kilometer springer jag normalt på 32-34minuter (beroende på vilket håll jag springer).

För bara ca åtta veckor sedan, då jag försökte promenera mina sex kilometer, kom jag bara två innan jag fick sätta mig vid diket och ringa hem till sambon för att bli hämtad med bilen!!

Läkarna på Carlanderska anser mig "färdigutredd" och dom har rekommenderat mig att träffa deras psykolog för att komma "vidare" !!??

Du får naturligtvis lägga in mig som inlägg om du vill.

Mvh Niklas Berglund


Hej Niklas!

Skönt att det går framåt för dig även om det går alldeles för sakta.
För en del i vår grupp verkar det stå still eller tom bli värre. Speciellt för barnen. Förfärliga öden.

Men hur kan DU vara "färdigutredd"?

Menar de att vaccinbiverkningen skulle fastnat psykiskt?
Tror de att du skulle ha en tillfredsställande sjukdomsvinst, psykosomatisering.... Jag vet hur resonemanget kan gå. Det man inte kan förklara är psykiskt.....ända tills någon (nyfiken och envis) kommer på vad som är felet.

Jag tycker att du skulle anmäla läkarna på Carlanderska till Patientförsäkringen!
Sätt press på dem och begär även ersättning från Läkemedelsförsäkringen.
Vi är så pass många nu med samma/liknande symtombild att man inte kan nonchalera våra symtom.
Vad anser läkarna på Carlanderska orsakat dina symtom?
Anser de att det är vaccinet eller har de annan förklaring?

Jag kan känna att det är "tur" att jag har hudkomponenten förutom de andra symtomen -för huden SYNS!

Jag personligen har fått bekräftat från Läkemedelsförsäkringen att det jag drabbats av är en Läkemedelsskada som bedöms som värre än än om jag hade fått själva svininfluensan. Jag ska ersättas för den "akuta sjukdomstiden" som enligt försäkringsbolaget är en månad i mitt fall. Än idag, 10 månader efter vaccinationen är jag inte återställd och äter hög dos allergimedicin, men jag klarar vardagen om jag tar den i lugn och sansad takt.

Jag tror det finns gott hopp om bekräftelse för er andra drabbade.
Hoppas bara säkerhetsmässigt att den sker innan nästa massvaccination så fler slipper drabbas av det vi går igenom.
Om det nu är tiomersal eller skvalen som skadat våra nervsystem får vi se om någon kan lista ut.

Danska Läkemedelsverket verkar inte vara rädda för att dela med sig av det de kommer fram till. Svenska motsvarande myndighet kanske lider av en högre prestige....eller om man får kalla det oprofessionalitet. Vi är ju fler i gruppen som (tidigare, i början av året) fått besked därifrån att det som drabbat oss tyvärr är olyckliga sammanträffanden och att det inte finns någon "anhopning" av människor med de här symtomen. Då kan man ju undra vad man kalla oss nu då. Vi börjar bli rätt så många i vår grupp och jag tror inte att vi hittat alla ännu på långa vägar! Snarare finns det brister i biverkningsrapporteringen in till LMV och brister inom LMV!

Det värsta är egentligen inte att vara sjuk, det värsta är att ingen verkar veta vad som pågår i våra kroppar och om det går att göra något åt det och om det nånsin kommer försvinna. Ovissheten är tärande, så om man nu skulle träffa en psykolog skulle det ju vara för att hantera den saken....

Våra egenknutna kontakter vaccindrabbade emellan är ovärdeliga. Tänk, för inte lång tid sedan innan man hade tillgång till internet hade detta nätverkande inte varit möjligt. Hur hade man mått då...

Jag lägger gärna ditt brev som ett inlägg.
Tack.

Hälsningar Marie

1 kommentar:

  1. nedan en kopia av inlägg 7/8, på gruppsidan liveteftersprutan på facebook skrivet av danska M:

    "Hej Alle. Jag har nu fået neurologens ord for, at mine skador er vaccinerelaterede. Jag har fået en neuritis-nerveinflammation i hø. arm. Derfor har jag fortsat konstante smerter nu 9 månader efter vaccinationen.

    Jag venter på forsikringens afgørelse och anerkendelse af mit fall. Jag skal have lavet yterligerer en MR-s...canning och nye neurofysiologiske undersøkninger ("evoked potentials").

    Jag har fortsat svullen hø. hand och daglige smerter i hø. arm/axel. Må varje dag tage smertestillende. Har oxå muskelrykninger och føleforstyrrelser, især i hø. hand om natten. Nagelforandringerne er bedre och alment har jag oxå det bedre.

    Håber det går bedre for alle Jer!
    Mange hilsener från M "

    SvaraRadera