måndag 15 november 2010

brev från Malin

Subject: Aldrig mer vaccin!
Date: Sat, 30 Oct 2010 15:06:15 +0200

Hej Marie!

Jag har nyligen fått diagnosen ME men inser när jag läser om vaccindrabbade att jag måste vara en av dom.

Fick några veckor efter sprutan svullnader i ansiktet och stickningar och domningar i ansiktet och även i armar o ben. Oftast på ena sidan så att halva kroppen och tex halva tungan kändes underlig. Jag kände också en inre vibration som blev värre så fort jag ansträngde mig. Jag led också av svår trötthet och allmän energilöshet. Mentalt var jag som i en kupa och orkade inte delta i sociala sammanhang. Hade enormt svårt att koncentrera mig och led också (vilket nog var det värsta) av yrsel och illamående. Att göra enkla saker som tex att skriva en inköpslista och åka och handla kändes som att bestiga Mount Everest.

Tack och lov mår jag bättre nu men symptomen finns kvar fast i svagare form. Jag plågas fortfarande av trötthet och yrsel och måste vila och helst sova ett par gånger om dagen. Jag går till en psykolog för att lära mig leva med problemen men känner ändå en enorm frustration över att mitt liv på många sätt är förstört.

Jag har lovat mig själv att aldrig någonsin utsätta min kropp för någon form av vaccin igen! Det tycks vara rena giftet...

Jag vill gärna vara med i din grupp eftersom jag känner mig som en av er!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar