söndag 28 november 2010

A-C, svårt drabbad av vaccinet

November 2009: Jag tog svininfluensavaccin.

Dagen efter vaknade jag med en känsla av tandläkarbedövning över hela kroppen. Armarna ”lydde” mig inte, skakade och vid ansträngning kunde jag inte styra dom. Samma med benen, som vek sig ...av sig själva. Jag provade att sticka nålar i benen, och kunde konstatera att jag inte kände något.Åkte till SÖS där de konstaterade att det förmodligen var en biverkning från vaccineringen.Besvären mildrades succesivt, och efter ett par veckor kände jag mig bättre.

Under vintern fick jag vid flertal tillfällen (på kvällen) en känsla av att benen ”domnade” bort. Lite som när benen ”somnar”, men utan att jag suttit eller gjort ngt som skulle kunna föranlett detta. Vid två tillfällen av ”domningskänslor” i ben och armar blev både fötter och händer djupt purpurfärgade. Efter massage återtog de normal färg. Slutet av Mars började jag känna av att höger öga kändes ”dimmigt”, som om jag fått salva eller ngt i det. Jag gnuggade, men inget hände. Detta pågick under ca 2-3 veckor. Då började ögat värka, speciellt när jag rörde det. Pupillen i höger öga var även mindre än i det vänstra (mina pupiller har tidigare alltid varit lika stora).

En dag vaknade jag med halvsides ansiktsförlamning, ryckningar och benen vek sig under mig. Nu började en lång period med värk i olika hög grad. Ben, fötter, armar, nacke, skuldror och händer var värst drabbade. Det var en brännande värk, som flyttade runt och ofta kom i attacker. Kraftig huvudvärk, svaghet i benen, domningar, darrningar ständig och extrem trötthet. I början av sommaren sov jag ca 18 timmar om dygnet.

Även kramper med ”knöliga” muskler efter minsta ansträngning, speciellt i vaderna. Darriga muskler, skakningar vid ansträngning.I maj fick jag problem med magen. Tjocktarmen ”stannade” (konstaterades med röntgen bla) svåra smärtor och omöjligt att gå på toaletten utan laxermedel eller liknande.Symptomen kvarstod mer eller mindre (de gick upp och ner) under hela sommaren och hösten. I slutet av oktober blev det en ny förvärring. Under ca två-tre veckors tid hade jag försvårad värk i axlar/nacke samt kraftiga huvudvärkar, speciellt på morgonen.

Och där är vi idag… Ena dagen är jag rätt ”ok”, andra dagar kan jag bara ligga i sängen hela dagen. Jag lever på näringsdryck, ska eventuellt operera bort tjocktarmen eftersom den slutat fungera och min osteoporos (som jag haft sen tidigare) har blivit förvärrad, förmodligen pga alla mat och tarmproblem. Jobbat har jag inte kunnat göra sen i april. (jag har eget företag, som jag nu måste avsluta pga att jag inte kan arbeta längre). Värken kommer och går, ibland kan jag inte gå, ibland lyder benen en stund i alla fall. Armarna och händerna börjar skaka bara jag försöker hålla i en bok, och speciellt vaderna har en tendens att krampa ihop utan förvarning, så jag måste ”bända” och massera för att kunna röra dom igen.

3 kommentarer:

  1. Det är mycket ledsamt att läsa om dina problem. Tyvärr låter det som att du har skvalenresistens och att din kropp nu lider viss brist på skvalen och de saker det används till att bygga upp, exempelvis isolering till nervbanorna. Isoleringen till nervbanorna, myelin, byggs upp med bland annat skvalen. När det inte kan ersättas som tidigare, alternativt angrips av kroppen, så kan du alltså få problem med nervsignaler. Fruktansvärt tråkigt.

    Jag föreslår att du omgående beställer hem följande 4 grejer för att kanske avhjälpa åtminstone delar av dina problem:

    1. Vitamin D-3 (cholecalciferol på engelska). Kroppen använder skvalen för att konstruera även D-vitamin, och eftersom att du kanske lider brist på skvalen så kan du hjälpa kroppen på traven genom att förse den med åtminstone D-vitamin.
    2. Vitamin C i ren pulverform. Ej brustabletter. Tag sedan mellan 1-8 gram dagligen, ex.vis. tillsammans med apelsinjuice. Observera att du måste dricka tillräckligt också, annars löper du en svagt förhöjd risk för njursten. Detta kan också höja dina järnnivåer, vilket kan vara ett problem på längre sikt, men min bedömning efter att bara ha läst om dina problem är att det kan vara värt risken. Observera att 1-8 gram är långt över vad våra "läkare" anser vara hälsosamt. Finns en del som mega-dosar, bortåt 10-30 gram om dagen. Kan kanske ge dramatiskt positiva effekter på dig, men glöm inte att dricka tillräckligt och som sagt, dina järnnivåer kan bli för höga om du gör detta en längre tid (allt över 1 vecka...).
    3. Joddroppar eller tabletter. Mycket svårt att få tag på i Sverige. Kroppen använder jod till massor av grejer, hjälper nervsystemet och hjärnan också, förutom att driva ut gifter som har stulit jodens plats i ben, tänder, tja, det mesta. Se upp i början med eventuella detox-reaktioner, särskilt om du går upp mot 5 mg eller mer om dagen. Japanerna får i sig 15-40 mg om dagen tack vare sin kost, så man bör ignorera skrämselpropagandan från Socialstyrelsen och andra idioter, och testa försiktigt på sig själv i början och helt enkelt se vad som händer.
    4. Selen-tabletter. Överdosa inte detta. Selen kan hjälpa till att driva ut kvicksilver, genom att den stabila molekylen kvicksilverselenid bildas och sedan fälls ut av kroppen.

    Du kan beställa detta på nätet, från USA. Finns många bra sidor. Väldigt bra priser, även med frakten hit.

    Min gissning är att ditt immunförsvar är överaktivt samtidigt som det eliminerar en viktig byggsten för ditt nerv- och hormonsystem. D-vitaminet fyller många viktiga immunförsvarsfunktioner och skyddar DNA. C-vitamin är en homeostator för immunförsvaret (justerar responsen till en naturlig nivå) och kommer förhoppningsvis att DÄMPA det som pågår, möjligen nästan helt. Risken finns förstås för en ökning, men som det är nu går det ju hela tiden i fel takt låter det som =(. Joden kan hjälpa ditt sargade nervsystem, driva ut skräp, och användas som en stark anti-oxidant, då jod är en mycket bra elektronbärare. Selen behövs för immunförsvaret generellt sett, och kan alltså hjälpa ditt system att få ut kvicksilver.

    Tyvärr kan alltså C-vitaminen i värsta fall ha en accelerande effekt, men det vanliga är att hyperaktivt immunförsvar beror på (alldeles) för LÅGA nivåer av C-vitamin. Och Rek. Dagl. Intag är alldeles för lågt.

    Kan inte hjälpa mycket mer än så här, och finns inga garantier. Tyvärr också en del risker med ovanstående förslag, men om allt klaffar så kan din kropp kanske lugna ner sig, och förhoppningsvis kan saker och ting börja återställas till åtminstone någon grad.

    Lycka till oavsett vad du väljer att prova. Jag hoppas verkligen att min "på-distans"-bedömning är någorlunda korrekt och att det jag har föreslagit kan hjälpa dig. =)

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för ett så långt och utvecklande svar! Tänk om läkarna jag träffat kunnat hinna bry sig om att ta lika mycket av sin dyrbara tid som du, en helt okänd medmänniska...
    rekordet för stressad/märklig läkare som inte orkade lyssna var den ögonläkaren som undersökte mina ögon då min ena pupill blivit jätteliten, medan den andra blev stor. Han konstaterade att det var så : markant olika storlek på pupillen. Men, la han till, en del har så, dom föds så... Sen log han bara och nickade när jag och min man berättade att mina pupiller alltid varit lika stora. Till saken hör min man är fotograf, så det finns gaanska många kort på mig där man klart o tydligt ser att mina pupiller är jämnstora. Men vid det laget hade han slutat lyssna på oss...
    Så återigen: jättetack för att du tog dig tid att slriva svar, jag ska genast kolla upp det här med skvalen! :)

    SvaraRadera
  3. Läkare ja. Innan jag hoppade av univ. så hann man se mycket. Min samlade bedömning är att de som kollektiv är en bunt överbetalda, arroganta, okunniga läkemedelsprånglare.

    Ang. det där med din pupill, det verkar vara konstigt. En tripp till min neurologibok ger mig namnet "anisokori" för tillståndet.

    Eftersom att anisokori kan bero på hjärnstamsskada, så anser jag att din ögonläkare som viftade bort det borde lägga ner sin verksamhet och kanske sälja begagnade navkapslar eller liknande.

    SvaraRadera