onsdag 22 december 2010

Svar till PETRA ang när biverkningarna uppstod.

"Hej, efter att ha läst din blogg så undrar jag om du vet
när de flesta började få biverkningar av sprutan.
Kom biverkningarna direkt, eller hur lång tid efter kom
besvären? Hoppas att du mår bättre!
Mvh Petra"



Hej Petra!
Kunde inte svara dig direkt via ditt meddelande till mig.
Svarar här istället och hoppas du läser bloggen igen.

Allra vanligast verkar det vara att "biverkningarna"
startade när vaccinet började arbeta med immunsystemet.

Dvs från direkt efter vaccinationen och då handlar det om
främst om allergisk reaktion tilldagen/dagarna efter är
vanligast när jag läser igenom de mejl jag fått.

Men det är även flera som fått biverkningar eller rättare
sagt -SKADOR- av vaccinet veckor till månader efter
vaccinationen.

Nedan några ex från "fler än jag"

"Dagen efter vaknade jag med en känsla av tandläkarbedövning över hela kroppen. Armarna ”lydde” mig inte, skakade och vid ansträngning kunde jag inte styra dom. Samma med benen, som vek sig ...av sig själva. Jag provade att sticka nålar i benen, och kunde konstatera att jag inte kände något.Åkte till SÖS där de konstaterade att det förmodligen var en biverkning från vaccineringen."

"Fick några veckor efter sprutan svullnader i ansiktet och stickningar och domningar i ansiktet och även i armar o ben. Oftast på ena sidan så att halva kroppen och tex halva tungan kändes underlig. Jag kände också en inre vibration som blev värre så fort jag ansträngde mig. Jag led också av svår trötthet och allmän energilöshet."

"Vaccinet har drabbat min son. Han fyllde 3 år i mars. Han har haft små feber i skov och sväller upp i kroppen blir matt och får ont i kroppen, dålig aptit blir grinig och ledsen och trött och vill sova mycket . Han är inte samma pojke. I mitten på nov vaccinerades han och i början på dec blev han dålig han har varit på barnkliniken hela tiden sedan dess i början var vi där 2 ggr i veckan nu är vi där i gång i månaden och tar prover men det visar inget. Det här är jätte jobbigt psykiskt för alla i familjen att se honom att han inte mår riktigt bra och inte kunna göra något."

Misstänker du PETRA att du kan vara drabbad av Vaccinationsskada
får du gärna skriva till mig igen.
(Men jag kan tydligen inte svara dig när du skriver från Iphone.)

/marie

2 kommentarer:

  1. Hörde idag om en bekants arbetskollega som trots att hon hade haft influensan blev övertalad av sjukvårdspersonal att ta sprutan. Missfall i 24 veckan blev resultatet.

    /Anders

    SvaraRadera
  2. Marie:

    Mitt namn är Elin, 20 år och jag har själv narkolepsi. Fastställdes med diagnosen 10-12-2010 och är under pågående utredning gällande vaccinet av svininfluensan som eventuellt orsak till sjukdomen vid Läkemedelsverket. Jag har reagerat på din blogg, vilket är följande,

    för det första
    SvD 12 december 'Vem tar ansvar för våra barn?'(http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vem-tar-ansvar-for-vara-barn_5802555.svd); I sammanband med kalla faktas reportage skrivs denna artikel. 14 barns föräldrar ställer sig frågan i rubriken.
    > citat "Det som har varit gemensamt för dessa barn är att alla har visar samma symptom inom sex veckor efter vaccinationen' slutcitat.
    Detta verkar övergripande vara det mest vanliga bland drabbade. Detta stämmer även in på mig själv. Att det skulle dröja månader innan besvär och biverkningar kan därför antas vara tvivelaktigt. jag vill påpeka att detta gäller NARKOLEPSI, och jag vet inte vilka besvär Petra har. Men jag tänkte att det kunde vara intressant att se :)

    SvaraRadera