torsdag 24 februari 2011

Åsa fick ALS efter vaccineringen med Pandemrix

To: lindamarie74@live.se
Subject:
Date: Tue, 22 Feb 2011 16:23:53 +0100

Hej.

Jag tog mitt svininflusavaccin november 2009.
Jag har alla dom symtom som de andra pratar om
darrar, kramper i hela kroppen, trött energilös, det rycker
i nerverna. Efter tre veckor efter jag tog vaccinet började
jag slöddra, min tunga och läppar blev förlamade.
Mina ben bär mig inte ibland och jag har yrsel.

Jag var på många undersökningar för att mäta mina
nerver och så stackdom nålar i kroppen t.o.m tungan.
Men dom hittade inga fel. Jag fick gå till läkaren för att
undersöka mina sväljreflexer men dom hittade inga fel
i min hals, det var på grund av tungan jag inte kunde svälja

Efter ett år fick jag remiss till en neurolog som konstaterade
att jag utvecklat ALS. Nu kan jag inte prata med min familj
utan måste sms:a. Jag har fått vissa hjälpmedel.
Jag är så rasande på mig själv att jag tog svininfluenavaccinet.

Jag kan ju inte med säkerhet veta att vaccinet har utlöst min
ALS men det är ju så påfallande att det ligger så nära i tiden
att jag fick mina symtom.

Nu kan jag inte äta, inte prata, har en peg i magen som jag får
välling genom.Livet har blivit ett rent helvete.
Jag vill varna folk från att ta vaccinet.
Gör det inte.

Med vänliga hälsningar Åsa

8 kommentarer:

  1. Åsa har skrivit till mig att hennes läkare på Vårdcentralen har sagt att hon skulle skicka biverkningsrapport till Läkemedelsverket.

    Men Åsa vet inte om distriktsläkaren gjort detta.

    Ingen av de andra läkarna Åsa träffat under utredningen för ALS har velat koppla vaccinet till den extremt snabba utvecklingen av hennes ALS. Trots att Åsa själv flertalet gånger påtalat att symtomen började -direkt i anslutning efter vaccineringen.
    /marie almquist

    SvaraRadera
  2. Vet en kvinna till som utvecklade ALS lika snabbt, direkt i anslutning till att hon tog Pandemrixvaccinet!

    SvaraRadera
  3. Hua att det kunde ge Narkolepsi det viste jag mebn har du fått konstaterat att det var Pandemrix som orsakade det hela Jag har själv en Motorneuronsjukdom
    sedan något år tillbaka kan dockinte koppla det till någon händelse eller spruta

    SvaraRadera
  4. Alla har fått Bulbär ALS? Jag är också på väg att diagnostiseas med Bulbär ALS. Men inte från influensaviruset utan i mitt fall från en obehandlad Borreliainfektion. Kan det vara så att dessa personer någon gång varit utsatta för Borrelia?

    SvaraRadera
  5. Ska höra med tjejerna om borrelia, men tror inte att orsaken till deras problem är oklart. Symtomen startade ju direkt efter vaccinationen. Gustav kan du mejla mig och berätta mer om dig. Jag antar att du inte är vaccinerad med Pandemrix? När startade dina symtom?
    lindamarie74@live.se

    SvaraRadera
  6. Hej! Har läst artiklarna om sjuk efter Pandemrix och det stämmer helt in på min svägerska
    Har en svägerska som insjuknade våren 2010, ungefär 5 månader efter hon fått svininfluensavaccinet, det började med att hon fick en massa oförklarliga symtom bla blev hon hes, fick talsvårigheter, helt orkeslös.
    Och sedan dess har hon vandrat in och ut i sjukvården och fått ett flertal diagnoser först Stroke, sedan Neuroborrelios, sedan svår Kol så att hon måste vara kopplad till syrgas 16 timmar om dygnet.Och nu i april fick hon diagnosen långt framskriden ALS Bulbär, idag kan hon bara äta timbalkost,inte tala och hon har många andra besvär.
    Hon har fått en dåligt bemötande av sjukvården
    Har läst om veteranerna från Gulfkriget där ett stort antal soladater vaccinerades med ett vaccin där adjuvans [skvalen ingår , de har blivit sjuka i av ASL.

    SvaraRadera
  7. Hej
    Pappa har fått en ALS diagnos nu och han tog sprutan, kanske har det inte med varandra att göra eller så har det det. Livet tar i alla fall slut för hans del snart och i så fall har sprutan tagit ännu ett liv.

    SvaraRadera
  8. Jag tror att vaccin kan utlösa ALS,särskilt Pandemrix. Vaccin kan utlösa en mängd olika neurologiska samt immunologiska tillstånd.

    I min hemkommun ökade antalet som insjuknade i ALS efter att de tagit Pandemrixsprutan. Kan inte vara en slump.
    Läkemedelsverket kommer dock inte att sammankoppla de ökade ALS-fallen med sprutan.
    Personligen känner jag till 3 fall som fick ALS Bulbär i anknytning till att de tog Pandemrix. De var övertygade om att det var sprutan som utlöste deras ALS. Ingen av dem är tyvärr i livet idag.
    Samtliga gjorde däremot en egen biverkningsanmälan till läkemedelsverket. Man kan anmäla misstänkta biverkningar själv på läkemedelsverkets hemsida.

    SvaraRadera