måndag 28 mars 2011

Pandemrix anses plötsligt inte lämpligt för personer under 18 år!!

Men är det lämpligt för 19-åringar? Bra för 25-åringar kanske? Kanske till och med jättebra för 50-åringar?

http://www.socialstyrelsen.se/nyheter/2011mars/uppdateraderekommendationerompandemrix

Socialstyrelsen har alltså äntligen kommit fram till något. Och detta är att svininfluensavaccinet Pandemrix inte är lämpligt för personer under 18 år. Men varför gräns 18 år?

Lika många barn som vuxna har ju blivit sjuka av vaccinet. Det är ingen åldersgrupp som är förskonad från vaccinskador av Pandemrix vad jag vet.

Vi i gruppen "livet efter sprutan" väntar fortfarande på att Socialstyrelsen ska våga erkänna att svininfluensavaccinet Pandemrix inte är lämpligt för någon.

10 kommentarer:

  1. Instämmer helt med ovanstående talare!!! Detta vaccin Pandemrix är inte lämpligt för någon, oavsett ålder,helt sjukt att sätta åldersgränsen vid 18 år, då det är många i olika åldersgrupper som drabbats av mycket svåra biverkningar! Själv är jag 56 år gammal och fick en mycket svår neurologisk reaktion av Pandemrix. Det är även erkänt som biverkan! Vill tillägga att även vuxna fått narkolepsi,samt att det finns andra hemska biverkningar av vaccinet. Vaccinet är inte LÄMPLIGT för NÅGON, och borde totalförbjudas,det skulle aldrig ha godkänts överhuvudtaget!!!

    SvaraRadera
  2. Jag undrar också varför gränsen är på 18 år?!
    Själv är jag drabbad och jag är 45 år, så jag anser att ingen överhuvudtaget ska ta detta vaccin som inte är riktigt testat. Jag funderade inte så mycket innan sprutan men idag ångrar jag så fruktansvärt att jag tog den. Tog för givet att när det propagerades att alla skulle ta den så antog jag att allt skulle gå bra. Mår än idag jättedåligt och har inte fått rätt hjälp ifrån sjukvården som aldrig hittar vad felet beror på. Jag kan inte tänka på vad som ska hända om jag får ha det så här resten av mitt liv, som jag anser är förstört utav den här hemska sprutan. Låt inte fler människor bli sjuka som oss.

    SvaraRadera
  3. Först var det meningen att alla skulle ha två sprutor, men sedan bestämdes att det skulle räcka med en spruta. Nu när andra vågen kom, varför gav man inte den andra sprutan??? Det ligger ju vacciner på lager för miljoner kronor. Detta är skandal. Det är massa folk som har blivit sjuka. Stoppa giftsprutan.
    STM

    SvaraRadera
  4. När det begav sig så gick man ut och bedyrade högt och tydligt att det var säkert att ge barn från sex månader Pandemrix. En halv dos ggr två.. Nu är det verkligen helt tvärtom.

    Jag frågade Läkemedelsverket gällande hur man skulle agera när effekten av första sprutan "klingat av" sas:
    "I nuläget kan ingen med säkerhet säga varaktigheten av uppnådd immunitet även om det finns anledning att tro att adjuvans bidrar till ett mer långvarigt och bredare skydd. Det har ännu gått för kort tid sedan vaccineringen för att man ska kunna utvärdera detta.

    Vaccinering med Pandemrix kommer att erbjudas till barn 6 månader till 3 år som ännu inte vaccinerats.
    Beredskap ska finnas för att ge Pandemrix till övriga icke tidigare vaccinerade som önskar vaccin."
    Detta var i Juni förra året: http://severkligheten.blogspot.com/2010/06/konsekvensen-saknades.html

    Det bisarra och eländiga i det hela, är att vi var många som kämpade för att få folk att förstå att detta var ett vaccin som inte på något vis var säkert, testat osv. Underlaget man hade innan massvaccineringen var, snällt sagt, mycket knapphändig. Det man hade var för det mesta baserat på "liknande vaccin". Våra myndigheter gick helt med på att låta hela befolkningen ingå i ett gigantiskt test helt enkelt, och vi får nu se vissa av effekterna. Att så drastiskt ändra rekommendationerna från sex månader till 18 år borde skapa en hetsjakt på de ansvariga, om inte annat för deras totala inkompetens, men gärna för att se vilken personlig/annan agenda de hade i hela denna skandal. Det borde krävas att avtalet mellan GSK och Sverige blev helt öppet, utan hemligstämplingar. Detta för att avfärda bl.a. anklagelsen att GSK hade full kontroll över biverkningsrapporterna, och "tvättade" dem innan de nådde offentlighetens ljus. Fast jag tror att det skulle bekräfta farhågorna, då redan det som är offentligt från avtalet är illa nog..

    SvaraRadera
  5. Vill tillägga att de tagit bort SKVALEN i vaccinet,vad kan det bero på undrar jag????

    SvaraRadera
  6. SKVALEN SKVALEN SKVALEN, talas det tyst om!

    SvaraRadera
  7. INGEN ska ta detta gift, det skulle ha blivit ett totalt stopp av denna vaccination!! Nu har ju läkemedelsverket gått ut med att dom inte sett nån ökning av Narkolepsi hos vuxna??!!!!! jättemärkligt då det är även vuxna som drabbats av detta, och alla andra som blivit sjuka av sprutan med neurologiska sjukdomar, smärtor allergier, och allt annat, det ska vara ett totalförbud av denna vaccination

    SvaraRadera
  8. Jag är faktiskt mållös, denna idioti saknar gräns. Vårt samhälle leds av odugliga nickedockor med flexibla käkmuskler. Visst har svenska folket varit försökskaniner för att göda en industri, men folket har också ställt upp sig på led för att få delta. Jag lider från hjärtat med alla som drabbats men kanske kan detta också leda till något gott: att människor i större utsträckning söker efter sanningen om saker själva och inte blott litar till auktoriteterna i kostymer och vita rockar.

    Det här sista med 18-årsgräns är inget annat än en skymf mot ett helt folks slutledningsförmåga. Vad tror dessa människor om oss? Att vi åter ska låta oss duperas av auktoritetens stämma?

    Vaccinationshistorien är en enda lång skandal. När ska vi lära oss?

    /MK

    SvaraRadera
  9. Jag har drabbats av biverkaningar av sprutan varav en utav dom är KRONISKT trött klarar inte längre sköta mitt jobb!! Andra är domningar o ryckningar i ansiktet, muskelsvaghet.
    Vården o läkare står helt handfallna o vet inte nåt. Inte kan man bli så av en spruta säger dom. Hoppas innerligen att nån gång kommer dom ta sitt ansvar och erkänna att nåt blev riktigt fel. Hoppas det blir en riktig utredning av oss vuxna med. Så att läkare får hjälp att ställa rätt diagnos så att man kan få hjälp. Jag är 38 år o livet borde inte va så här......

    SvaraRadera
  10. Hur går det för de barn och ungdomar som drabbades av narcolepsi efter vaccination med Pandermix. Det skrivs inget idag gällande hur det går. Vem tar ansvaret för alla de som skadats?

    Vi har nu tröttnat på hur staten använder sin befolkning i kemiska experiment.

    Nu lanseras ett alternativ till den kemiska "besprutning" som staten utsätter sin befolkning för.

    Frekvensapoteket är baserat på energimedicinens grundprinciper. Naturligt och enkelt och helt utan biverkningar. Bilda din egen uppfattning på http://www.frekvensapoteket.se

    Frekvenser mot streptokocker är populärt nu i förkylningstider. Ingen kostnad för dig som användare.

    SvaraRadera