söndag 24 april 2011

Ann-Christin drabbad av ALS efter vaccinationen med Pandemrix

Hej Linda Marie!
Jag är kvinna 67 år ung och vill ha många år till med min familj barn o barnbarn.
Jag bor i Smygehamn och har också blivit drabbad av ALS Bullbär, heter min diagnos.
Detta började 3 veckor efter jag hade fått den här svininfluensasprutan.
Vi hade beställt en resa till Thailand maken o jag, vi skulle spela golf o ha det skönt tillsammans med en hel del andra golftokiga människor.

Där nere började eländet. Jag började sluddra.

Vi var i Thailand 1 månad, kommer hem blev väldigt hes. Detta fortsatte, gick till vårdcentralen fick lite mediciner, men det hela blev inte bättre. Nu skickade min läkare mej till öron.näs o halsavd. Fick Cortisonnässpray o blev röntgad. Svullna näsmusslor blev diagnosen.

Fortsatte med nässpray men inget hjälpte, rösten blev bara sämre. Nu beslöts att jag skulle bli opererad för mina näsmusslor fick en tid i augusti i fjol, man skall snällt vänta sina 3 månader innan man får tid. Jag märkte ju under tiden att mitt tal blev sämre o sämre.
När jag då kom till läkaren som skulle operera mej, det första han sa till mej det här har inte med några näsmusslor att göra, du har neurologisk sjukdom. Han fortsatte: Jag skickar remiss till en neurolog här på sjukhuset.

Sedan började helvetet, i november kom jag till en neurolog, han var inte den socialaste precis, han tog lite tester, med allt vad detta innebär.
Efter en tid ringde han o sa i telefon, det kan vara ALS, så vi får utreda vidare. Det blev tester på EMG i Malmö, där hittade dom ingenting
fullt normalt. Blev röntgad ,fullt normalt. Blev också testad med en medicin som sprutade rakt in i armen, 2:a gången jag fick gjort detta reagerade jag med att prata som vanligt.
Men detta trodde inte läkaren på. Förutom att man hade blivit sjuk, så fick jag ingen förtroende för min läkare.
Nu efter 15 månader har jag fått diagnosen ALS Bullbär, som betyder att som tur är att "bara" sitter i tungan. Vilket innebär att jag kan inte äta som vanligt, kan inte prata, har svårt för att dricka.
Nu i vintras hittade jag ett repotage i Hemmets Journal om en kvinna som hade blivit drabbad ungefär som jag, hon hade nästan blivit botad av en professor i Göteborg. Jag tog chansen, skrev till honom och förklarade mitt dilemma, har nu fått en tid där uppe den 3 maj.
Man försöker ju allt.
Jag har hela tiden hävdat att det måste vara den här svininfluensasprutan, det konstiga i det hela är enl. läkaren i Trelleborg, dom brukar ha ca. 3-4 fall om året som får diagnosen ALS, i fjol var 10 st. Varför detta ökande. Jag pratade med min logoped, hon tror också det har med influensprutan o göra.

Jag vill gärna vara med i gruppen som du har startat, ju mer som kommer fram ju bättre är det.
Man kan verkligen fråga sig varför det inte blev testat riktigt, var det för att dom blev rädda för att Sverige skulle stanna, p g a influensan.
Jag är djupt tacksam att du startat detta Linda-Marie. Jag hjälper gärna till, när man inte kan prata så kan man i varje fall sitta vid datorn.
Tack o lov att man har en sådan, dator,.
Ha nu en fortsatt skön PÅSK.
som sagt hör gärna av dej till mej.
PS. Nu skall jag läsa alla dom som har gjort sina inlägg på bloggen. Fastän jag tycker det är jobbigt det hela, så blev jag väldigt positiv i dag när jag läste om din blogg.
MVH
Ann-Christin Fransson
anki.fransson@telia.com

3 kommentarer:

  1. Det är fruktansvärt vad detta vaccin ställt till, med alla olika hemska neurologiska reaktioner, och sjukdomar. Det har gett så mycket svåra biverkningar, så det måste bli totalstopp för detta vaccin. De ansvariga som godkände vaccinet måste också ställas till svars för godkännandet, när inte vaccinet var tillräckligt prövat. De kan inte skylla på att de ingenting visste innan de godkände vaccinet, för de neurologiska reaktionerna, samt en del andra biverkningar var väntade!!! Det räcker för att myndigheterna aldrig skulle godkänt vaccinet. Neurologiska symtom är bland det grymmaste som finns att bli drabbad av, och medför oftast så stora förändringar i livet, så man inte klarar av att leva fullt ut, som innan man tog vaccinet!

    SvaraRadera
  2. Följ gärna länken och läs om hur och varför våra moderna sjukdomar i västvärlden uppkommer, på denna nya blogg : http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/als-och-celiaki.html

    SvaraRadera
  3. Ann-Christin somnade in lugnt och stilla i september 2013.

    Minnet av denna tappra kämpe kommer alltid att finnas kvar i våra hjärtan.
    Vila i frid kära Ann-Christin.
    En sista hälsning från medlemmarna i gruppen "livet efter sprutan"

    SvaraRadera