söndag 3 april 2011

Susanne har fått ögonproblem liksom flera andra som blivit sjuka efter vaccinationen med Pandemrix

"Jag upptäckte för ett par veckor sedan att jag såg dåligt
och beställde tid hos optikern. Jag var helt säker på att
jag skulle vara tvungen att köpa nya glasögon men optikern
skickade mig istället vidare till ögonläkare.

Enligt optikern hänger inte det högra ögat med
riktigt, pupillen är ofta förstorad, jag har dubbelseende
och är ljuskänslig, och färgseendet är också påverkat. Fick
ett brev på posten här om dagen att jag ska få en tid till
ögonläkaren inom två månader.
Nu har det varit bättre ett tag, men det känns fortfarande
konstigt i höger öga och jag får ont i det och blir yr om
jag koncentrerar mig på att t ex läsa en längre stund.

En läkare sa att min värk är koncentrerad i vänster sida av
kroppen och mina neurologiska symptom i den högra, men jag
har förstås värk i hela kroppen och neurologiska symptom
även i den vänstra.

Jag kan rekommendera alla med värk och neurologiska symptom
att köpa en tryckavlastande madrass. Jag köpte en tryckavlastande
madrass för lite mer än en månad sen och det har gjort stor
skillnad för mig."

/Susanne

7 kommentarer:

  1. sonen som är tolv, tretton snart, har också haft ögonproblem. Började med svårigheter att fokusera, blev suddigt ibland när han läste sen vart ögonen okej efter en stund igen, fick glasögon,närsynt, sen börade han få extrema smärtor bakom ögonen, blev då ljuskänslig och skrek högt av smärtor. enl ögon läkaren inget fel med ögonen, dock en puppill höger som reagerar långsamt på ljus. dessa ögonsmärtor kommer och går ibland bara bakom ett av ögonen...men det är ingen som tar det på allvar heller... även röda ögon i över 8 månadet som nu gått över, och kändes grusiga. rann ej och ingen allergi..konstigt...

    SvaraRadera
  2. Jag drabbades också av synförändringar,hade dubbelseende,eller extrakontur på allting de första 6 månaderna efter vaccinationen.Det som finns kvar idag är att jag har sämre seende,dimsyn,samt konstig brännande värk bakom ögonen. Upplever lite som tunnelseende,ungefär som man tittar i en kikare.Övriga symtom i kroppen,som brännande svåra smärtor, muskelsvaghet mm. kvarstår.Har genomgått många undersökningar, även legat inlagd på neurologavd. för utredning, men läkarna har inte kunnat ställa diagnos!

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj vilken skandal detta är. Stå på er alla ni som drabbats, jag önskar er snar bättring!

    SvaraRadera
  4. Jag har också haft problem med suddig syn, svårt att fokusera synen o följa med. Hade också röda ögon i flera månader. Och en väldig värk bakom ögonen. Värken bakom är borta o jag kan fokusera blicken lite mer nu. Kunde inte köra bil första månaderna pga detta.
    Men jag har nu beställt tid hos optiker för att kolla synen om det är något man kan göra med glasögon.Gjorde test precis innan sprutan ska bli spännande att se om det är nåt som behöver justeras.

    SvaraRadera
  5. En av mina alla knepiga symtom under 2010 var att jag under en 2 månaders period hade så grusiga ögon att jag inte kunde se på tv eller läsa med någon reda, under tre veckors tid hade jag fruktansvärt Ont bakom vänster öga, sen bara försvann det som ett trollslag lika fort som det kom..

    SvaraRadera
  6. Ögonläkaren hittade förstås inte något fel på höger öga.
    Periodvis ser jag suddigt och har svårt att fokusera blicken, men i övrigt så är det bättre med ögonen.

    SvaraRadera
  7. Anonym

    Varför är ni ALLA läkare etc så in i .. rädda för att erkänna era fel - som nu med dessa sprutor (Pandemrix). Det är faktiskt så att ingen vill vara sjuk.

    SvaraRadera