tisdag 5 april 2011

Veronica, ytterligare en vuxen drabbad av narkolepsi?

Date: Sat, 2 Apr 2011 18:38:00 +0200
Subject: Biverkning
To: lindamarie74@live.se

Hej Marie
Efter vaccineringen så sov jag inte på tre dygn nästan, sedan sov jag i ett och ett halvt dygn. (skickade in en rapport till Läkemedelsverket) Efteråt har jag blivit mer och mer trött och somnar på alla möjliga konstiga platser, svimmar ofta, känner mig utmattad och har ständigt
typ som träningsvärk i musklerna.

Nu utreds jag för vakenhets störning.

Jag har tom somnat stående och under presentation inför en hel klass. Sömnigheten har kommit successivt och blivit värre och värre, kanske för att jag först inte satte ihop det och försökte fortsätta som vanligt. Just nu är varje dag konstig eftersom jag inte längre kan planera min tid som förut och alla förutsättningar har förändrats, min hjärna känns som den arbetar på halvfart och den kvicktänkthet som alltid varit min styrka är borta. Jag har också börjat säga fel ord till saker sen ett år tbx. Inte hela tiden men emellanåt när jag känner mig trött. Typ att jag ber hundarna sitta men säger fot, eller ber min pojkvän ta med katten upp men säger stolen. säger i morse och menar igår etc... men det kan ju också vara ett utmattningssymtom som är en effekt av tröttheten...

Iaf tycker jag att det verkar vara vettigt att vara med i en grupp och se om andra haft liknande problem och hur de kommit, i vilken ordning tidsram osv.
MVH
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar