tisdag 14 juni 2011

Ann-Christin har skrivit ett brev till Läkemedelsverket och Socialstyrelsen

Pandemrix biverkningar

Hur kan man bortse från alla dessa om har blivit drabbade av den s.k. svininfluensasprutan. Hur kan man bara nonchalera alla dessa människor som har fått många olika neurologiska sjukdomar efter denna j-la spruta. Vi har ju inte bett om att bli sjuka. Vi är tre st. ”bara” här i Trelleborg som har fått samma diagnos ALS-Bulbär, vilket innebär vi kan inte prata längre, vi kan inte äta ordentligt längre och ej heller dricka som vanligt. Detta kan bara inte vara en tillfällighet att 3 kvinnor i samma ålder o på samma ort har drabbats a denna hemska sjukdom. Alla tre har tagit sprutan. Hur stort är mörkertalet????Ja detta vågar man ju ens tänka på.

Kan ni verkligen gå o lägga er med rent samvete, med så många som har blivit drabbade av Pandemrix-vaccinet. Ni har nog inte något samvete. Detta kan ju inte vara en tillfällighet att så många har drabbats av olika neurologiska sjukdomar efter denna massvaccinering av svenska folket.

T o m min läkare fördömde detta vaccin, hans uttalande till sin sköterska var följande när personalen skulle vaccineras på sjukhuset: ”Sådan skit skall jag inte ha i min kropp”!! Detta var ju helt rätt av honom. Det var bara vi andra dumma o naiva svenskar som tackade o tog emot. Det var t o m gratis. Man trodde ju i sin enfald att vaccinet var tillräckligt testat innan massvaccinering började. I mina svartaste stunder hoppas jag att någon av er som sitter bestämmer, att någon av er också har drabbats. Men det är väl så, att ni fick ett annat vaccin eller hur? Och sedan har ni mage o slutföra biverkningsrapporterna långt innan alla har fått någon diagnos. Det tog 1½ år för mig innan jag fick en diagnos. Jag har hela tiden under min sjukdomstid hävdat att det är denna spruta som är boven i dramat. Er det så konstigt att man blir bitter allt o alla, man går dit med fullt förtroende för att få denna spruta, 3 veckor efter börjar den s.k. skiten.

Varje dag vaknar jag med en ångest, nu skall jag sitta en timma för att få i sig lite frukost, likadant till lunchen, kladd över allt. Vårt sociala liv är borta, jag skäms för att gå bort till våra vänner o äta. Vem vill sitta o kladda ner med servetter överallt, och äta barnmatspuré. Hur kul är detta ???

Visst kan man bli sjuk utan vaccin, men när man gör så gott man kan för att slippa bli sjuk,och då får en obotlig sjukdom för att ni uppmanade alla svenskar att ta vaccinet. Är det så konstigt man förbannad o bitter på allt o alla.

Tack för detta Socialstyrelse o Läkemedelsverk

/Ann-Christin

___________________________________________________________

Vill tillägga att utöver dessa tre kvinnor som man kan läsa om i brevet ovan finns ytterligare en person drabbad av just ALS-Bulbär i vår facebookgrupp Livet efter sprutan.

Så sammanlagt känner vi till 4st med denna diagnos och med tydligt tidssamband med vaccinet. /marie


3 kommentarer:

  1. Angående drabbade av ALS vet jag en kvinna till i min hemkommun, som i direkt anslutning till vaccinationen fick denna sjukdom. Tyvärr tror jag inte att läkarna sammankopplar, och skickar in biverkningsrapport över symtomen av vaccinet, även om utlösande orsak är Pandemrix. De vet för lite för att våga sammankoppla. Läkarna har inte blivit upplysta från läkemedelsverkets sida om vad detta vaccin kan ställa till med. Helt klart är att de neurologiska reaktionerna av olika slag varit flest i inrapporteringen både från sjukvård samt konsumentrapportering.Det är fruktansvärt hur befolkningen har drabbats av dessa biverkningar. Allt från ALS till Narkolepsi, svåra allergiska reaktioner, andra neurologiska reaktioner med känselrubbningar, känselbortfall,yrsel, synrubbningar, muskelsvaghet, mm. Bortstötning av organ, svår värk, missfall .Listan över biverkningar kan göras mycket mycket längre!

    SvaraRadera
  2. Då känner vi till 5 kvinnor som fått ALS med tidssamband till vaccineringen med Pandemrix. Undrar om det är som med narkolepsifallen - att de drabbade kan se samband låååååångt innan Läkemedelsverket ens tänker läsa igenom de rapporter de fått in...

    SvaraRadera
  3. Ann-Cristin i vår grupp fick idag ett brev från ytterligare en kvinna drabbad av ALS Bulbär med tidsamband med vaccinet. Uppdaterar vi siffran kring denna sjukdom utlöst av vaccinet känner vi nu till 6 drabbade.

    SvaraRadera