torsdag 7 juli 2011

Mia, drabbad av muskelvärk och trötthet efter svinvaccinationen

To: lindamarie74@live.se
Subject: Livet efter sprutan
Date: Sat, 2 Jul 2011 15:18:18 +0200

Hej!
Jag hittade bloggsidan idag, när jag letade efter någon läkare som har hand om muskelsjukdomar och hamnade då på din bloggsida. Och äntligen hittade jag människor som jag, med dessa smärtsyndrom. Man ska inte bli glad över att hitta människor med samma, men jag blev glad, äntligen någon som förstår.
Jag tog svininfluensasprutan 2009, precis när dom kom igång med vaccinationerna. Jag har diabetes och blev uppmanad att vaccinera mig.
Ett par timmar efter vaccinationen svullnade det upp på armen. Hade så ont att jag inte kunde lyfta den, eller sova på vänster sida i ungefär en vecka.
Efter ett par veckor fick jag muskelvärk i låren. Jag var inne och läste på biverkningar och hittade inga på influensavaccinet, däremot åt jag Simvastatin sedan nästan ett år tillbaka, och trodde då att det var biverkningar på den. Nästa gång jag var hos min läkare tog jag upp muskelvärken och fick då byta till Crestor för kolestrolen.
Jag har varit hos distriktsläkaren ett par gånger för min muskelvärk, men inte fått något vettigt ur det, förutom kanske att jag blir betraktad som SVBK-fall. Har slutat med Crestorn också, men min muskelvärk har blivit värre, den har spridit sig till båda benen från skinkorna ner till vaderna med mycket kramper emellanåt. Höger arm har jag också haft länge och nu börjar det även i vänster arm. Jag försöker förklara att muskelvärken känns som du har kraftig träningsvärk 24 timmar om dygnet. Och tröttheten ska vi inte prata om, jag vill göra så mycket, men orkar inte. Det är en förlamande trötthet, en trötthet som inte går att förklara.
Tänk att det kan bli sådana biverkningar efter en spruta, och att så många drabbas. Ångrar att jag tog den.
Nu ska jag sätta mig och läsa igenom hela din blogg.
Med hälsningar
Mia (Anne-Marie) Andersson

5 kommentarer:

  1. Mia, välkommen till oss i gruppen "livet efter sprutan"! Hoppas du kan känna stöd genom oss som också drabbats av biverkningar, genom att vi tog vaccinet Pandemrix.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte bara säga: som om Mia har beskrivit mina symptom. Därför vill jagbara säga TACK Mia. När jag ser att symptomen är samma, då blir jag lite ledsen för att det betyder att jag är tyvärr drabbad av vaccinet. Om symptomen inte var likadan, då hade jag fortfarande (som läkarna gör), misstänkt andra saker. Jag äter också simvastatin för kollesterol och läkarna vill att jag ska byta ut mot något annat för att testa. Men när jag läser här att Mia gjorde samma sak och det INTE hjälpte blir jag ännu mera ledsen. Å andra sidan blir jag glad att en annan vuxen som sätter fingret på "min" sjukdom och beskriver det åt mig. Plus att att jag knappast behöver hela tiden UNDRA "vad det kan vara". Nu får jag åtminstone tala med läkaren med säkrare och övertygande "ton". För annars säger de hela tiden att "DE INTE TROR MIG". MEN viktigast av allt får jag KANSKE något medicin mot det om det finns snart?!.
    Krämpor, sömnattacker, träningvärk (uatn att ha tränat)och värk i höger arm när jag går. mm mm.
    //Bekir

    SvaraRadera
  3. I dagsläget vet nog inte forskningen vad detta vaccin ställt till, men det pågår utredning om biverkningarna mellan länderna, och man tittar på detta. I nuläget finns givetvis ingen medicin att ta till, utan vi får hoppas kroppen har förmåga att kunna läka, eller att det blir bättre med tiden. Angående läkemedlet Simvastatin, kan det ge muskelvärk som biverkan, så det är bra att byta det läkemedlet så det inte spär på biverkningarna av Pandemrix.. Pandemrix har även gett många andra svåra biverkningar, och man vet inte mycket om dessa i dagsläget tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Till lindamarie och alla andra

    S t a t i n e r

    Först vill jag säga att jag inte på något sätt vill avfärda misstanken om vaccinbiverkningar.

    Men jag vill hjälpa till med några bok- och web-tips angående statiner.

    Jag har aldrig tagit några, men däremot gjorde tre nära och kära det och det fick mig att börja läsa på. Något som jag rekommenderar andra.

    Samtliga statiner - oavsett namn - Simvastatin, Lipitor, Pravachol, Crestor etc. - har likartade biverkningar.

    De kan uppträda snabbt eller gradvis över åren.
    Biverkningarna kan bli mycket handikappande.

    Besök: askapatient.com och slå in ovanstående namn. Det finns cirka 900 patientberättelser för vardera medicin.

    En del har haft tur att bli bra ganska raskt efter utsättning (bör diskuteras med läkare), för andra har det tagit många månader och ibland har man fått permanenta skador.

    Läs gärna Hur Kolesterolmyten hålls vid liv (Uffe Ravnskov) och The Statin Damage Crisis (Duane Graveline).

    Besök Duane Gravelines hemsida - spacedoc.net

    Googla "Simvastatinfallet"

    Googla "The Lipitor Paradox"

    Googla ”Jag blev sjuk av medicinen” alternativt ”Kolesterolsänkande medel förstörde Åkes liv”, artikel i Aftonbladet 2001-09-06

    Googla "Wonder Drug That Stole My Memory"
    Artikel av Christopher Hudson 2009 med 140 kommentarer.

    Hoppas att ni inte misstycker att jag skriver om statiner i stället för vacciner, men jag har för mig att det finns en del information på mercola.com.

    SvaraRadera
  5. Hejsan
    Läste just det du skrivit och självklart tror jag att sprutan var det som utlöste dina besvär. Det låter som du har fått fibromyalgi av sprutan. Sök en seriös neurolog som du känner förtroende för. Har själv fått fibromyalgi men inte efter sprutan då besvären kom för ca 10 år sedan. Kan tala om för dig att vår son som snart är 18 år har fått narkolepsi efter sprutan 2009. Han är utredd på KS och har nu livslånga problem av den förbannade sprutan. Just när man står i början av livet känns så sorgligt. Vem tar ansvar över alla som verkligen har drabbats kan man undra. Själv har våran kamp just börjat och jag kommer inte att ge mig för han och alla barn och ungdomar får upprättelse. Som jag ser det måste dom som är drabbade gå samman och ställa staten till svar för ett livslångt lidande.
    Stor kram till alla andra som blivit drabbade. Fam. på Lidingö

    SvaraRadera