onsdag 24 augusti 2011

Kinas drag!

Jag är en av många som drabbats av immunologiska och neurologiska kroniska biverkningar efter vaccinationen med Pandemrix.

Har personligen inte fått narkolepsi utan en kronisk allergisk reaktion mot mig själv och neurologiska skador i form av känselrubbningar, synproblem, pirrningar i huden mm. Jag blev skadad av vaccinet, ingen tvekan finns. Reaktionen kom omedelbart efter vaccinationen, jag fick behandlas med kortison och extremt höga doser allergimediciner. Är fortfarande inte återställd och behöver medicin dagligen för att inte reagera mot mig själv.

Jag startade en denna blogg - fick genom den kontakt med många fler som blivit kroniskt sjuka efter vaccinationen med Pandemrix. Vi har samlat oss i en sluten facebookgrupp och vi är nu uppe i 88 medlemmar, varav 5 personer har narkolepsi. Övriga har alltså andra immunologiska och neurologiska kroniska skador efter vaccinationen.

Enligt Läkemedelsverket är Narkolepsi den "mest offentligt" kända biverkan av Pandemrix. Detta mycket tack vare draghjälpen från Finland som var tidiga med att koppla sambandet mellan narkolepsi och vaccinet. Svenska myndigheter har inte alls velat bekräfta kroniska allvarliga biverkningar kopplade till massvaccinationen, förutom just narkolepsikopplingen vilken inte kunde döljas.

De senaste dagarnas forskningsresultat från Kina är skrämmande.
Jag är inte förvånad över att svininfluensan i sig kan ge Narkolepsi men tror att siffrorna är totalvrängda till Läkemedelsindustrins fördel.
(Det är ingen nyhet att infektionssjukdomar kan utlösa andra sjukdomar.)

Eftersom våra svenska myndigheter kan fippla med siffrorna som de gjort i den offentliga biverkningsrapporteringen kring Pandemrix så kan Kina vränga siffror till Läkemedelsindustrins fördel.

/marie almquist

2 kommentarer:

  1. Jag vet också att jag fick mina svåra neurologiska biverkningar genom att jag vaccinerade mig med Pandemrix. Det vet alla de 88 i gruppen livet efter sprutan. Läkemedelsverket har vägrat erkänna dessa biverkningar.Det är många fler som drabbats som inte är med i denna grupp. LMV fick in 769 fall med neurologiska reaktioner bara under de första månaderna,här i Sverige. SÅ DE VET. Allt handlar om pengar, då offras vi....

    SvaraRadera
  2. Läkemedelsverket vill få det till att det kan finnas annan orsak än Pandemrix, för de som insjuknat efter vaccinationen. Samband som andra infektionssjukdomar, t.e.x säsongsinfluensa! Jag var fullständigt frisk när jag vaccinerade mig, så jag vet att vaccinet gett mig mina svåra biverkningar.Pandemrix innehöll ett immunförstärkande ämne vid namn skvalen, olika andra gifter som tiomersal, (kvicksilver) levande virusstam, samt andra giftiga hjälpämnen.Det kommer att bli som min läkare sagt redan från början: Det kommer att ta minst 50 år innan sanningen om detta vaccin kommer fram och myndigheterna erkänner dessa biverkningar! De var i alla fall snabba med att ta bort skvalen, det säger en del om detta!

    SvaraRadera