måndag 10 oktober 2011

8-åring drabbad av klåda och ben som känns konstiga. Trolig neurologisk skada efter svinvaccination. Typ av biverkning som delas av många.

Date: Sat, 8 Oct 2011 18:16:34 +0200
Subject: Re: Facebook gruppen "livet efter sprutan"
From:
To: lindamarie74@live.se

Hej
Tack för ditt svar. Jag har inte kopplat hans besvär med svininfluensa sprutan tidigare. Fick nyligen tipset från min syster. Såg sedan artikeln i Aftonbladet. Min tanke just nu är att ta reda på så mycket som möjligt. Googlade som hastigast på det du föreslog: parestesier och kände igen.
Förutom hudproblem så säger sonen att det "känns konstigt i benet och vänstra benet går mot min vilja". Vi åkte akut till sjukhuset i jan pga "insekterna som landar på huden" och "konstigt i benet". Inget fel på honom kroppsligen. Men vi remitterades till BUP. Där man konstaterar att han har svårigheter att reglera sin aktivitetsnivå och uppvisar problem förknippade med uppmärksamhet, hyperaktivitet och impulsivitet. Detta stämmer i nuläget. Men han var innan sprutan en lugn kille, utan hudproblem och ben som känns konstiga. Han fyller snart 8 år.
Kliandet kommer och går. Just nu är det bättre. Men i vintras då det var sämre fick han utslag/sår som han orsakade själv. Han kunde inte låta bli att klia. Främst på halsen, skuldrorna och bröstet fick han sår.
Vi har inte varit till läkare angående en eventuell koppling till vaccinationen.
Vi har inte anmält det någonstans.
Sonen har ingen läkare som tittat på det. Om man bortser från den enskilda händelsen på sjukhuset. Men då framförde jag inget om vaccinationen, tänkte inte på det. Läkaren frågade heller inget om det. Vi har heller inte varit hos någon neurolog.
Tack för tipset om neurolog. Jag ska ta reda på så mycket som möjligt om biverkningar. Ett första steg är att gå med i facebook-gruppen.
Mvh M

1 kommentar:

  1. HEJ!
    samma med vår dotter!!
    gå med i gruppen!
    mvh Anna

    SvaraRadera