torsdag 27 oktober 2011

Ny studie om riskerna med Pandemrix, ansiktsförlamning, domningar, stickningar, tarmproblem....

http://www.nyteknik.se/nyheter/bioteknik_lakemedel/lakemedel/article3295369.ece

Vaccinationen med Pandemrix innebar alltså risk för: ansiktsförlamning, domningar/stickningar i huden och inflammatoriska tarmsjukdomar. Jag skulle vilja lägga till många andra biverkningar/skador till listan. Men förstår att Läkemedelsverket försiktigt portionerar ut sanningen lite i taget. Allt för att rädda egna anseendet och undvika skandal.

3 kommentarer:

  1. Detta är bara toppen på alla biverkningar som rapporterades in. I första sammanställningen rapporterades det in 769 st fall med neurologiska reaktioner från sjukvården, till läkemedelsverket! Det var mellan perioden oktober 09 till april 10. Tänk er alla inrapporteringar som skett efter det. Jag själv finns inte med i den statistiken,då mitt inrapporterades i maj när det inte varit övergående,så jag finns inte ens med bland de siffrorna och många med mig, VET jag! För övrigt fick över 4000 svåra biverkningar här i Sverige,jag skriver svåra, för det är bara de svåra biverkningarna som sjukvården uppmanades att rapportera in till läkemedelsverket!!! Vi som fått andra svåra neurologiska reaktioner, än narkolepsi, är så många fler,men detta talas det TYST om,även om övriga biverkningar!!! KAN det bero på att narkolepsi inte var en väntad biverkning,som övriga biverkningar troligtvis VAR!!!

    SvaraRadera
  2. Såg dett på en blogg. http://torbjornsassersson.com/2011/10/vaccin-med-kvicksilver-kan-ge-autism-inger-atterstam-och-karin-bojs-forvillade-lasarna/

    "En ingrediens i svininfluensavaccinet Pandremix (Glaxosmithkline) är just thimerosal som innehåller etylkvicksilver enligt Läkemedelsverket. Oxfords University’s information om tillsatsen visar att thimerosal klassas som ett gift. Amalgamfonden har länge varnat för kvicksilver (metylkvicksilver) i amalgam. Metylkvicksilver är besläktat med etylkvicksilver. Båda molekylerna tar sig lätt in hjärna och nervsystem.

    Under svininfluensahysterin 2009-2010 vaccinerades 6 miljoner svenskar. Alla konsekvenserna är ännu ej kartlagda, men kopplingen vaccin och narkolepsi är fastställd. De svenska myndigheterna har erkänt sin misstag och beslöt i oktober 2011 att ge ersättning till de drabbade. Nu måste läkarvetenskapen ta upp sambandet igen gällande kopplingen mellan vaccin och autism för att skydda befolkningen från neurologiska och sannolikt även immunologiska skador"

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag fick ansiktsförlmaning i feb 2010. Inte bra än. Kan jag ha fått den av sprutan?

    SvaraRadera