tisdag 8 november 2011

Berit, svårt skadad av vaccinet.

Från: berit stridsberg [mailto:berit.stridsberg@gmail.com]
Skickat: den 31 oktober 2011 18:55
Ämne: Pandemrixbiverkan

Hej Marie,vill du ha in mer att lägga på bloggen vid tillfälle,får du gärna lägga det jag skrivit här,för att fler kanske ska kunna känna igen sig,och se att det inte funnits hjälp att få, Kram Berit

Tog Pandemrix 2009.12.07. 5 dagar senare började mina biverkningar. Fick känselrubbningar som började i fötterna,som sedan spred sig till hela kroppen, likvärdigt, även ansiktet. Fick fruktansvärda brännande smärtor överallt. Även domnande stickande känsla, tunga och svalg drabbades, vilket medförde att jag fick svårt att äta. Viktnedgång under denna tid,14 kg. Förlorade doft och smak,fick balanssvårigheter,
dubbelseende,kunde inte vistas uppe. Svår yrsel.Även diarréer.Utslag,som kom och gick över kroppen,samt blåsor i mun och på läpp.Stor svaghet,kunde inte lyfta minsta lilla,mycket svårt att orka gå,sitta, orka bära upp kroppen,orka vända mig i säng mm. Blev inlagd på neurologavd. för utredning. Gjort det mesta i utredningsväg utan att läkarna kunnat ställa diagnos. Dock hittades 10 fläckar på min hjärna som neurokirurg , samt radiolog i Uppsala bedömt vara infektionsutlöst! Mitt är erkänt som biverkan och även infört i SWEDIS biverkningsregister,då de kunnat sammankoppla när de fick in 49 st, fall, som drabbats som mig.

En viss förbättring har skett under dessa 2 år som gått, orkar mer, men har kvar mina känselrubbningar och svagheten.Har dock fått tillbaka doft och smak under denna tid. Har inte fått någon behandling och inget läkemedel under denna tid,och läkarna säger i dagsläget att de vet inte vad detta vaccin ställt till, eller om man någon gång blir bra från dessa biverkningar. Går regelbundet hos min remmiterande läkare för uppföljning, då neurologen inte kan göra något mer för mig, så där är jag färdigutredd.

Ingen har kunnat göra något för mig.
Berit Stridsberg
Kristinehamn

Här kan du läsa mer om Berit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar