fredag 9 december 2011

Nora drabbad av andningsproblem, trötthet, svimningar och kramper.

From: nora.aboutaka@helsingborg.se
To: lindamarie74@live.se
Subject:
Date: Sun, 27 Nov 2011 20:23:11 +0000

Hej, jag har läst detta nu. OCH går själv igenom exakt samma sak. Detta har pågått med mig sen 1 september. Då jag svimmade för första gången. & fick kramper. Kramperna var väldigt lika vid epelepsi. Har gjort en magnetröntgen, EEG 2 dygns. Och nu till sist gör jag hjärttest. EKG.

Började i för något år sen känna mig trött hela tiden, och svårt med andning. Då jag först trodde jag hade astma?
JAG kunde sova hela tiden, efter skolan ungefär 5 timmar, sen hela natten också. Mamma började då tycka det va skumt att jag alltid sov. Resten av familjen la också märke till de. Jag blev då också väldigt lat av mig hela tiden.
Jag var också jämnt på dåligt humör riktigt ofta.
Sen i september i år. Så skulle ja hem från skolan, så svimma jag & 10 minuter? efter då. Så börja hela min kropp krampa och jag förstod inte vad det var som pågick. Sen den dagen har det hållt på hela tiden, flera gånger om dagen. Då jag krampa och svimma. Sjukvården insåg direkt att det inte va epelepsi eller någon tumör? Så dom gjorde en massa EEG& MR(Magnetröntgen). & vanliga tester. Allt visade sig vara normala, så dem trodde självklart då att jag var deprimerad, att det var något som satt i själen. Många sådanna frågor blev ställda och jag var varken deprimerad eller så. Allt det var riktigt kränkande för mig. Men allt snacket gjorde ingen nytta, dem insisterade att det var något psykiskt. Så dem ville då jag skulle få kontakt med BUP. Stack då ditt en enda gång, och har inte vatt där efter de. Hamnade på ruta ett igen då. Sen nu onsdags så blev jag skickad till hjärtavdelningen, för att jag hade tydligen ojämna hjärtlsag så dem gjorde ett 1 dygns EKG på mig för att kontrollera att allt är okej. Men än idag så går jag ut med en okänd sjukdom om man säger så, det hela påverkade skolan. Går bara i första ring, pluggar till att bli ambulanssjukvårdare. Skolan ville då att jag skulle gå om hela året. Pågrund av frånvaro, och att dem inte vill lämna ut mg på praktik pga sjukdomstillstånd. För mig har allt detta varit ett helvete. Förlorat så mycket pågrund av allt detta, när man snackar om de med folk och säger att man inte har en fast diagnos, så börjar dem snacka bakom ryggen på en och tro att man är sjuk i huvudet, eller att man ljuger. Är 15 år och har fått igenom allt detta, svåraste jag någonsin fått gå igenom.
Jag tog också sprutan, och ångest verkligen över det.!

2 kommentarer:

  1. Skickar en styrkekram<3 Har en dotter som är ett år yngre än dig. Jag var en av de få som inte tog vaccinet eller lät mina barn gå och ta det. Glad för det idag. Det är hemskt att människors liv, särskilt barns får behandlas så här. =(
    Mvh Weronica

    SvaraRadera
  2. Du vet att jag finns här för dig ifall du behöver prata ut, jag kommer att stötta dig till max även om jag har det jobbigt i skolan mycket plugg och sånt. Men du är en otroligt stark tjej. Du vet att jag älskar dig mycket va?:)

    SvaraRadera