torsdag 22 mars 2012

Ny medlem i facebookgruppen, allergiska/immunologiska och neurologiska biverkningar efter vaccinationen med Pandemrix

Hej och tack för att jag fick komma med i gruppen!

Jag fick en kraftig reaktion ca 5 minuter efter det att jag tagit vaccinet (hösten 2009) och fick ligga i syrgas på akutavdelningen eftersom jag fick hjärtklappning och stora svårigheter att andas. Efter någon dag fick jag variga sårskorpor i hårbotten/panna och sedan började jag tappa mitt hår. Detta fortsatte i ungefär ett halv år. Sedan har jag fått mer och mer konstiga symtom.

Detta är mina symtom som jag lider av just nu:
- Jätte ont i hela ryggen och nacken. Det känns ibland som om någon häller kokande olja ner efter ryggraden. Det strålar ut i båda benen och gör ont i bäcken och höfter. Har vissa dagar svårt att gå ordenligt.
- Elstötar som går genom kroppen från och till som ibland leder till svimningsattacker.
- Ett susande ljud i båda öronen. Ljudkänslig och ljuskänslig.
- Får ibland en pirrande/krypande känsla under huden i ansiktet, i armarna och benen. Domningar runt läpparna.
-Hjärtklappning/ hög puls/lågt blodtryck.
- Känner mig skakis från och till. Det liksom vibrerar i händerna.
- Yrsel och illamående
- Viktnedgång
- Får liksom attacker av trötthet och får från och till en konstig sjukdomskänsla i kroppen. Har ofta febertoppar, ont i halsen.
- Svullna körtlar under armarna.
- Har en brännande känsla i bröstkorgen på vänster sida som ofta känns som värst runt hjärtat.
- Svårigheter att svälja från och till. Känns ofta som om jag får en stor boll i halsen och då blir det också svårt att andas.
- Sover jättedåligt och vaknar ofta med oro/obehag/smärta i kroppen.
- Känner mig ofta konstigt varm.

Har åkt in på akuten vid ett flertal tillfällen med tryck över bröstet, elstötar som går från ryggraden och ut i kroppen, hjärtklappning och svårigheter att andas. Senast det hände fick jag åka iväg med ambulans till lasarettet.

Det känns som att en del av symtomen kommer och går i skov och att skoven kommer tätare och tätare men större kraft för varje gång.

Jag väntar just nu på att få träffa en neurolog och jag ska även få ha ett 24-timmars EKG på mig för att de tycker att mitt hjärta slår så fort.

Jag har de senaste månaderna genomgått en massa undersökningar och tagit massor med olika prover och även genomgott en ME-röntgen av min rygg. Men de kan inte förklara mina symtom utifrån undersökningarna.

Tack än en gång för att jag fick komma med och tack för en jättebra sida!
Skönt att få bekräftat att man faktiskt inte håller på att bli galen utan att det är fler som upplever samma sak :)

/skrivet av medlem som önskar vara anonym på bloggen

3 kommentarer:

  1. Hej!Det som hänt dej är verkligen tråkigt och jag hoppas att du återhämtar dej snart.Vad jag ville säga till dej är att dina symptom stämmer in på tungmetall förgiftning.Har du varit i kontakt med någon bra naturterapeut?Det brukar finnas medel mot tungmetallförgiftning.Kanske dom skulle kunna hjälpa dej att må bättre.Hoppas du får den hjälp du behöver.
    Varma hälsningar Zetar

    SvaraRadera
  2. Den genomsnittliga mängden av Skvalen sprutas in i amerikanska soldater utomlands och hemma i mjältbrandsvaccinet under och efter Gulfkriget var 34,2 mikrogram per miljard mikrogram vatten. Enligt undersökningar var detta orsaken till Gulf War Syndrome i 25% av 697,000 amerikansk personal hemma och utomlands.

    Soldaterna utvecklat en kaskad av reaktioner inklusive artrit, fibromyalgi, lymfadenopati, utslag, ljuskänsliga utslag, Malar utslag, kronisk trötthet, kronisk huvudvärk, onormal kroppen håravfall, icke-läkande hudskador, aftösa sår, yrsel, svaghet, minnesförlust, kramper , humörsvängningar, neuropsykiatriska problem, anti-sköldkörtel effekter, anemi, förhöjd SR (SR), systemisk lupus erythematosus, multipel skleros, ALS, Raynauds fenomen, Sjorgren syndrom, kronisk diarré, nattliga svettningar och låggradig feber.

    SvaraRadera
  3. Hej! Vill också stötta dig i ditt mående...Jag känner igen en del....I sprutan fanns det ju också tiomersal som är en kvicksilverförening. Det låter som om du har samma symtom som vid tungmetallförgiftning.
    Ett sätt är att ge kroppen massor av vitaminer, mineraler och äta avgiftande föda. Alger med mera...
    Det svåra är att vår sjukvård inte är "byxade" att hantera tungmetallförgiftningar. Det i sin tur innebär att man måste laborera själv och söka massor av kunskap kring tungmetallförgiftning.

    SvaraRadera