tisdag 22 maj 2012

Man 66 år, drabbad av symtom liknande ALS-bulbär i samband med Pandemrix

Date: Mon, 21 May 2012 10:05:40 +0200
Subject: Pandeminsprutan
From: vill vara anonym
To: lindamarie74@live.se

Hej,
Våren 2010 drabbades jag av återkommande problem med yrsel, sluddrande tal och allmän trötthet. I hopp om att besvären var av övergående natur lät jag sommaren gå innan jag gjorde en allmän hälsokontroll på hösten. Den visade att jag fysiologiskt var fullt frisk. Besvären fortsatte och på våren 2011 åkte jag till Akuten i Malmö varifrån jag blev remitterad tillTrelleborg. Efter EMG test i Malmö misstänktes att jag hade Myastenis Bulbär Gravis.vilken jag fick medicin mot. Denna hjälpte ej så det kändes som att vara tillbaka på ruta ett. Av en händelse fick jag se Livet efter Sprutan och kände igen symtomen som beskrevs i det senaste inlägget (Svägerskan) Nu först ser jag kopplingen till Pandeminsprutan som jag tog Dec 2009.
Min teori att också jag drabbats av ALS-Bulbär avvisades av läkarna, så nu väntar jag på en remiss för ett nytt EMG test.

Du får gärna lägga in ovanstående på hemsidan, men jag föredrar att vara anonym. Jag blev ombedd av Anki Fransson att skriva om mina erfarenheter. Jag skulle gärna vara med i er förening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar