fredag 13 juli 2012

Yngre drabbad person, svåra biverkningar efter vaccinationen med Pandemrix

Sent: Monday, July 09, 2012 7:12 PM
Subject: Influensavaccin

Hej.
Jag hittade in på er bloggsida efter att ha googlat på mina symtom (vilket man inte ska såklart men mitt läge börjar bli ohållbart)
Jag fick även ett tips av en bekant om att det kan vara sviter från sprutan jag lider av men jag är inte säker.

Jag har ständigt hög puls, blir svullen i ben och armar, bröstsmärta, djup smärta mellan skulderbladen, enligt läkarna sitter smärtan egentligen längs med hela aorta.
Domningar i ben, händer och ansikte, värk i muskler, nervryckningar framförallt i rygg, mage och ben samt skakiga armar och händer.

Dem har gjort en rad undersökningar bla. röntgen av lungor, buk, ultaljud av hjärta, övervakning av hjärta (där det konstaterats ständig hög puls utan orsak).

Jag kan inte motionera, arbeta eller göra annat som är ansträngande vilket är väldigt frustrerande speciellt med avsaknad av diagnos och symtomen bara förvärras.
Tidigare har jag idrottat på elitnivå och det är absolut uteslutet nu.

Jag undrar nu om du vet någon / några som har liknande symtom och var/hur man ska vända sig för att kolla om det verkligen beror på vaccinet? Läkarna tror inte det kan vara en rimlig orsak men o andra sidan har de inte heller något annat att gå på..

Du får gärna lägga ut mitt mejl men jag ser helst att det är anonymt.

Tacksam för svar.

Varma hälsningar L

1 kommentar:

  1. Hej, vet ej när dina symtom bröt ut,men har tolkat det som att det bröt ut efter Pandemrixvaccineringen. Symtomen stämmer väl överens med flertalet av oss som fått svåra biverkningar. Dit hör känselrubbningar,domningar,muskelsvaghet ,och liknande symtom du fått.Det finns inget test som kan påvisa att det är vaccinet som orsakat detta tyvärr, men att så många drabbats av liknande symtom efter sprutan talar för samband. Mitt är erkänt som biverkan och insatt i biverkningsregister,trots det blir det ingen ersättning från Svenska Läkemedelsförsäkringen då bara de barn som drabbats av Narkolepsi har fått ersättning hittills. Övriga biverkningar talas det tyst om.

    SvaraRadera