onsdag 1 augusti 2012

Annicas historia

MIN HISTORIA!
Jag tog influensasprutan (på order av jobbet,jobbade då som vårdare på ett gruppboende.natt)i nov 09.Arbetskamraterna tyckte att jag svettades kopiöst,var klumpig,andades ansträngt,var trött/slö och likblek så de rekomenderade mig att gå till läkaren och ta prov.Det gjorde jag ,men det var bara järnvärdet som var lite lågt så jag fick tab.Jag fortsatte att kämpa i jan,feb,mars,mådde allt sämmre.Den 11/4-2010 började jag frysa så jag sjukskrev mig ,den 16/4 gick jag till läkaren,tog en lungröntgen,han såg en skugga på lungan,så han skrev ut pencilin.18/4 jobbade jag natt igen,frös,efter ett tag så kunde jag inte stå,gå eller prata så min dotter fick ringa till sjukvårdsupplysningen och de trodde inte på oss,så vi fick vänta på ambulansen i 20 min.Men det blev annat när jag kom
m in,för då var jag knappt vid medvetandet så jag kommer inte ihåg vad som hände den nästkommande veckan.På måndagen veckan efter så skickades jag till västerås till öron,näsa,hals för jag hadde svårt att äta,dricka och andas,men de hittade inget fel så jag skickades tillbaka till Köping.Jag fick ett rum att sova,och så slutade jag att andas,då skickades jag i ilfart till iva i v-ås låg där i 3 dagar under vak.Sedan blev jag isolerad på infektion medans de tog alla möjliga prover.Låg där i 3 veckor lärde mig äta,prata,och gå igen först med stöd sedan själv. BIVERKNINGAR:stel i kroppen,har svårt att gå upp på morgonen,ljud/ljus känslig,har svårt att sortera när det är flera som pratar i munnen på varandra,detta gör så att jag drar mig ifrån folk/är en enstöring,svårt att somna,men när jag väl sover så kan jag sova hur länge som helst,motoriken är påverkad liksom preseptions och inlärningsförmågan,konsentration,minnesproblem,oförmåga att beräkna tid,följa rutiner,daglig huvudvärk,svårt hitta ord när jag är stressad,stundtals sluddrigt tal lättirriterad,minnesluckor.kort sagt enhel del svårigheter i vardagslivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar