onsdag 19 september 2012

Barbro drabbad av trötthet/sömnrubbning och blodbrist efter vaccinationen med Pandemrix


Hej ni alla. 

Jag fick min spruta när mediedrevet var som värst och alla pratade om vilken katastrof som väntade om du INTE vaccinerade dig. Jag, som aldrig har brytt mig om några flunsavaccinationer tidigare, och klarat mig, gjorde naturligtvis som jag skulle och gick iväg och fick första sprutan. Allt var frid och fröj o jag mådde som vanligt. 

Men plötsligt en dag, det var väl ca en vecka efter vaccinationen, när jag sitter vid datorn, känner jag hur det börjar susa/dunka i huvudet och jag känner en förlamande trötthet. Jag var helt enkelt tvungen att paniklägga mig på sängen eftersom jag var rädd att jag skulle trilla, vilket jag naturligtvis inte gjorde. Efter att ha legat i någon typ av sovdvala i ca ½ tim kände jag att det började bli bättre. Jag gick upp och allt var okej igen. Men problemet med trötthetsattackerna kvartstod - de upprepades. 

Första tiden 1-2 ggr/dag men det har blivit mer o mer. Vad jag också har märkt är en onaturlig trötthet. Jag kan utan några som helst problem sova 12 timmar i sträck. Ibland när jag stiger upp tidigare pga jag vaknar för att gå på toaletten efter kanske 8 timmars sömn ja då sitter jag och nästan somnar på toastolen. Är klockan inte för mycket går jag tillbaka till sängen och fortsätter sova. Det är ganska pinsamt när folk ringer på dörrklockan vid ½12- 12tiden och man sover. Jag har ju andra krämpor också som jag inte vet om dom är kopplade till ovanstående men det finns stora frågetecken. Onormal blodbrist där läkarna inte fattar hur den uppstår. Jag har fått blodöverföring men blodvärdena rasar lika snabbt igen. Jag har haft problem med magen och det tolkades att det var en infektion där eftersom sänkan var uppe i 170 Men läkarna har inte hittat något fel. 

Det enda jag har fått efter ett års undersökningar är en burk järnpiller. !!! Jag skriver inte mer nu jag tycker det är lite jobbigt att skriva om mig själv men ni får gärna fråga om ni vill. Jag är i vart fall glad att få joina er här i gruppen och hoppas jag ska kunna bidra med något.

/Barbro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar