tisdag 18 september 2012

Kataplexier efter Pandemrix, Birgittas situation ser ut enligt nedan...

Nu har det hänt igen!

Jag äter all min medicin som jag ska men igår så kände jag mig konstig hela dagen tänkte gå hem från jobbet men som vanligt lyssna jag inte på kroppen. Sov 3 timmar när jag kom hem o kände mig mig pigg. På kvällen börja mina varningar i nacken kännas av mer o mer att jag skulle få kataplexi anfall o mycket riktigt vart det så. Fick ett ganska litet men jäkligt svårt med andningen,Ida min dotter såg mig försöka komma upp från golvet o undra vad jag syssla med o jag som det var.

Hann bara ställa mig upp så kommer det ett till som hon såg som tur var för det var mycket värre o längre. Tungan fastna mellan tänderna,gick inte o andas ordentligt,som vanligt fann sig Ida snabbt o ringde 112 o ambulansen kom och killarna tog med mig till akuten.

Där hann jag inte ligga länge så får jag ett till och Ida hämta systrar som drog iväg mig in på ett rum o koppla i en massa sladdar ekg mm. Konstigt så titta dom bara på mig där jag låg o kämpa med andning o kramper,konstigt att dom inte gjorde nåt,tycker jag. Som dom sa sen att jag hade fria luftvägar då är det tydligen ingen fara.

Fick ytterligare ett till där,konstigt egentligen jag hade inte skrattat,blivit arg och allt vad man kan bli för att få kataplexi,det bara kom! Tur i oturen så fick jag min neurolog läkare. Det hela sluta med att efter 7 timmar (03.50) så fick jag höra att dom fatta inte heller hur jag kunnat fått dessa anfall,fanns inget fel på alla prover,EKG tog dom 2 gånger där fann dom lite som inte borde vara där men behöver inte vara nåt farligt ska tillbaka om 1 vecka o ta nytt Ekg. 

Idag mår jag hyfsat och det är en himla tur att Ida är hemma när det händer och att hon följde med till akuten fastän hon skulle vart hemma och pluggat för hon ska skriva upp för körkortet idag. Hoppas inte detta blir ett störande moment för henne idag,klockan var ju efetr 4 när vi kom hem.

Ida är värd mycket för mig och allt hon gör för mig ♥


/Birgitta, medlem i slutna gruppen Livet efter sprutan på Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar