tisdag 18 september 2012

Linda fick kataplexier och sömnstörning efter vaccinationen


Hej mitt namn är Linda och bor i Skövde.
Är just nu på utredning och läkarna tror att jag har kataplexi och en kronisk sömnstörning och allt detta kan vara från pandermix sprutan jag tog 2009.

Har ni lyckats hamna på uppdrag granskning, mitt försäkrings bolag tycker inte att narkolepsi är ett handikapp och det är därför de inte vill betala ut den klump summan jag har rätt till att få.
Pga sprutan sitter jag i rullstol för min säkerhets skull har slagit mig rejält några gånger under åren.
Jag kommer aldrig bli frisk fast genom rätt medicinering kan de lindra symtomen.

Jag kommer aldrig kunna gå tillbaka till mitt vanliga liv igen. Vem skall stå till svars och vem kan driva igenom rätten att få ut alla pengar från sina försäkringsbolag.

Det vore drömmen om man hamnade på uppdrag granskning så det kan ge sig på ens privata försäkringar och fråge sätta dem hur vi skall kunna få ett värdigt liv.
Vi har ju inte bett om denna biverkning.
Kolla upp era privata försäkringar och kolla om de betalar ut några pengar till er.
Jag kommer dock inte ge mig när jag har fått diagnosen på papper då jäklar skall mitt försäkrings bolag ställas på svars.


Tack för mig,


Med vänlig hälsning, Linda

5 kommentarer:

  1. Hej Linda

    Tack för din kommentar. (Lindas brev till oss finns som kommentar under annat inlägg.)

    Snälla Linda mejla mig på lindamarie74@live.se

    Det finns fler personer i vår grupp som har kataplexier och sömnstörning efter vaccinationen med Pandemrix utan att ha diagnos på narkolepsi.

    Liksom de som fått ME efter vaccinationen samlar sig behöver även ni med denna typen av skada göra det.

    //Marie Almquist

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie
      Vet inte om du har fått mitt mail.
      Men skulle jätte gärna veta om någon har samma symtom som jag har och vad deras läkare har sagt��
      Med vänlig hälsning, Linda

      Radera
    2. Har fått ditt mejl :) Skriver till dig nu!

      Radera
  2. Hej Linda! Läste din berättelse,och jag vill tipsa dig om att bli medlem i den slutna gruppen livet efter sprutan. Där finns fler medlemmar med liknande symtom som du/de fått av sprutan. Mejla till lindamarie74@live.se

    SvaraRadera
  3. När det gäller en skada eller biverkan av Pandemrix så är det Svenska läkemedelsförsäkringen som ska stå för ersättning och skadestånd!

    SvaraRadera