torsdag 20 september 2012

Linda har annorlunda kataplexi, inte narkolepsi men väl kronisk sömnstörning

Hej på er

Undrar om det finns någon som råkar ha liknande symtom som jag har.
Tog min spruta pandemrix hösten 2009.
Fick konstiga symtom ett år efter.
Trillar ihop ofta och slår mig utan för varning.
Sitter nu i rullstol pga att läkarna bedömde att de var en fara för mig att vara uppe och gå mkt.

Har kronisk sömnstörning som liknar narkolepsi men läkarna är inne på att jag har en annorlunda kataplexi.
för sömn testerna stämmer inte överens med narkolepsi.

Går på utredning och har gjort det i 1,5 år nu.
De säger att jag är ett unikt fall som inte följer alla mönster.

1 kommentar:

  1. Hej Linda!
    Jag har också haft dessa konstigheterna att man faller/tuppar av utan förvarning... massor av konstigheter och ingen kan påvisa varför? Har fått Polyneuropati, vilket upptäcktes pga att jag plötsligt fick halvsidig huvudvärk som senare visade sig vara skador i halskotorna.... Min lista kan bli lång & har i dagarna gjort en redovisning som min läkare skall titta på och för att detta skall vidare till olika berörda instanser... Lider av kroniskt trötthet... kan sova 2 timmar i stöten vilket innebär att jag aldrig får någon djupsömn..... Ja, listan kan bli lång...

    SvaraRadera