tisdag 9 oktober 2012

Även Christina drabbad av Kataplexier och Trötthetsproblematik utan att få diagnos Narkolepsi

Jag tog sprutan 2009 som så många andra. Till en början var jag mest otroligt trött och kände att  något var fel men ingen läkare lyssnade på det utan jag var ju "både tjej och i rätt ålder för att vara utbränd".  Tillslut blev jag inlagd på sjukhus i två veckor eftersom jag inte ens kunde stå eller sitta upp, men de hittade inget fel och förklarade det på samma sätt som tidigare vilket jag själv visste inte var sant!

I samband med detta började jag "tuppa av" flera gånger varje dag som jag senare kunde konstatera att jag svimmar inte utan det är mer som om kroppen stängs av förutom andning och sådant och jag kan höra vad folk säger även om jag ibland inte minns något efteråt.  Detta har pågått sedan dess och jag har blivit ganska duktig på att ramla mjukt och klara av att sitta/stå under mina "anfall" eftersom jag ännu inte fått någon medicinsk hjälp.

Jag sover dåligt, vissa nätter blir det 2 timmar och andra nätter 16 timmar, men oavsett så är jag nästan alltid trött. 
/Christina


Läs även om Linda med liknande situation efter Pandemrix 

Läs om Barbro med svår trötthetsproblematik efter Pandemrix

Läs om Nora, kataplexier och kramper efter Pandemrix


// I vårt nätverk Livet efter sprutan/Pandemrix får vi fortfarande nya medlemmar med vakenhets- och sömnstörningar efter vaccinationen. Inte ovanligt att dessa symtom oxå är kombinerade med värkproblematik, kognitiva problem, kataplexier eller annat. Gemensamt för de drabbade är att de inte får diagnos och därmed ingen hjälp.  /marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar