tisdag 14 maj 2013

Ännu en drabbad person har hittat bloggen. Hon är på samma resa inom sjukvården som många andra vaccinskadade.

To: lindamarie74@live.se
Subject: Svar på kommentar
Date: Fri, 10 May 2013 16:33:54 +0200

Hej Lindamarie
Det var jag som kommenterade din blogg och som tagit sprutan 2009. Jag har faktiskt inte haft en tanke tidigare på att det  kan vara sprutan. Jag skadade mig också under förlossningen och fick ett par diskbråck så jag har mer trott att det var på grund av det. Enligt läkarna skall detta inte påverka mina nerver i resten av kroppen. Jag har varit utredd för, remautism, karpaltunnelsyndrom, ms, tagit mängder av blodprover men det är ingen som kan hitta någon förklaring. Jag känner mig allt som oftast som en hypokondriker. Har fått dålig balans - går ofta in i saker, tappar saker, blir oförklarligt yr, smärtor i bröstet, har fått en allvarligare allergireaktion för nåt som ingen vad samt fått ett antal mindre reaktioner som ebbat ut. Vidare - pirrar, sticker, ömmar i fötterna, känns som gå på stockar ibland, bly i benen - kan ej springa som förr, bränner i huden på vissa ställen såsom baksidan lår o hårbotten, klåda och domningar, pirrningar i händerna! Finns säkert fler saker jag missat nu :)

När jag räknar upp mina olika symptom så blir det ju alltid så att läkarna säger att jag är stressad - trots att jag inte sagt ett ljud om någon stress. Har bytt läkare några ggr och får göra det igen på grund av att de helt enkelt inte är intresserade av att utreda mer. Jag känner däremot att jag inte vill ge upp - har fortfarande många år kvar att jobba och ett litet barn att ta hand om.

Hamnade på din sida när jag googlade olika symptom - innan dess hade jag som sagt inte ens tänkt på svininfluensavaccinet!

Hur går det för dig? Har du hört från fler som misstänker sprutan? Har ju mest hört om unga och deras biverkningar!

Ha en bra dag!

(avsändare vill vara anonym på bloggen /marie)

2 kommentarer:

  1. Läkemedelsverket går bara öppet ut med att pandemrix orsakade narkolepsi hos barn, resten mörkas.

    Denna spruta orsakade en mängd andra neurologiska,immunologiska samt allergiska reaktioner/ sjukdomar/skador!

    Under " fler än jag" på bloggen kan man läsa många berättelser över hur vi drabbats. http://liveteftersprutan.blogspot.se/search/label/fler%20%C3%A4n%20jag

    SvaraRadera
  2. Hej känner igen många av dina symptom. Även om överdelen av min kropp inte verkar vara drabbad, är det stört omöjligt för mig att tex bära ett glas med vatten. Du kan läsa vidare om mina symptom på den här bloggen under rubriken Neurologiska skador hos yngre person, orsak Pandemrix?

    Du får gärna kontakta mig på dlarsson100@hotmail.com, är intresserad av att veta mer

    SvaraRadera